Onzda

Orkade inte blogga igår kväll kl 22 när jag kom hem så får dra det i dag vad som hände på min dag. va ju på jobbet som vanligt till 18 sedan hem o byta kläder för o dra till stalle. Vi åkte till ridhuset o hoppade lite granna inför helgen då vi ska tävla. Vi tränar ju bara 1 gång varannan tisdag så de dör inte av o hoppa 1 gång denna vecka med. Anton känndes bra iaf trots att jag inte hade några sporrar, eftersom han får skav när han fäller av bara skänkeln. Villma va fin oxå som vanligt =) Syss tog lite kort med på oss med nya objektivet hon skaffat sig o jag hade även med mig min digitalkamera så vi filmare ritterna. Ska se om jag kan hitta vad sonm e felet med filmerna när man ska kolla på dom på datan. För de e så hackiga o sega då nämligen, så hoppas att de blir bättrre av att man byter program o e dom i.

Idag va man ledig! Så schemat va lämna ogge, klippa o färga håret o efter demotionera djuren o göra stallet. Klippningen blev asa bra så klart o färgen med. Gjorde röd botten med lite nya röda slingor o nya blonda med, som i mitt fall blir koppar =) asa snnnyyygggtttt !!!! Syss fixar lixom hi hi, blev en aning kortare denna gång med blir bar kortare o kortare  för varje gång för jag tycker jag e långhårig hela tiden. Men d e e ju så skönt med kort hår oxå, plus att jag har ganska tunt hår så de blir ju inte så mycket kvar när man låter de växa o klipper upp det. 

Hästarna ville inte gå in när jag skulle ta in dom men lyckades få tag i Villmisen iaf så tog henne först, men de tog ett tag innan fjanton fatta att hon gått in så då kom han i full trav till mig. Tömmade båda i dag o de skötte sig bra iaf Villma, hon går ju bara o gör som man säger medans Anton ska strula o styra. Men han skärpte till sig efter ett tag o gick sedan asa bra mot slutet.
Tog in grabbarna grus med som inte helelr ville komma in först eller om de inte hörde att jag ropade på dom. Så gick in i hagen för o hämta dom, så när de såg mig kom de e i full galopp förbi mig o ner till grinden. Va bara de att lille Frec hoppade mellan grindtrdarna o ut, så han sprang ett varv på stallplan innan han sprang in i padocken så jag kunde stänga om honom. Men smart som jag va så satte jag inte på haspeln så lagom till han kom mot grinen så öppnades den o han sprang ut IGEN hahhah. Men sedan fick jag tag i han o kunde ta in de andra med, våra va helt stela inne när de sett lillen pringa förbi utanför stallet. 

Nu har vi tvättsugan som jag för övrigt bokade igår vilket flyt =) har tvättat 5 maskiner så nu e vi snart klara oxå för denna gång. Så e de bara mat kvar o laga till matlådor i morgon, Ogge fick nämligen order o köpa med sig donken hem förut när ha hade hämtat bilden fårn servicen. Dom hitttad inga fel mer än ett stenskott på motorhuven så fyllde de i mera spolarvätska, så de blev BARA 3000 spänn denna gång tackar för de. Bar pejja o se glad ut!

Ne snu ska jag hoppa in i duschen, SEE YA







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0