19/8

Jobbat 7-17 i dag o de har vart världens drag påt, kan tro att de va löningsfredag eller nått. Men de e ju pga augustifesten så det e bra o leva med o köra gärnet.

Fixade stallet på vägen hem så syss kunde va ledig från stallet o roa sig lite på stan i stället. De fick en vilodag i dag för de har gså bra i veckan i övrigt, ska rida i morn igen. Så har Anton fått början till lite skav av remmen man spänner booatset med oxå, så ska ta ludd i morn o sätta dit.
Väl hemma blev jag mött av en jätte glad vovve som stog i fönstret på övervåningen o kollade på mig innan hon sprang ner fort som tusan till mig. Slängde bara in varorna jag köpt tidigare på lunchen o gick sedan ut o lekte med henne. Passade även på o resa upp på gräsmattan under träden på äpplen, blev tre hinkar som ska med till stallet i morn. Så hästarna kommer nog bli suuuperglada då, helt tokiga i äpplen ju.

Nu kom Ogge hem från jobbet, blev lite senare än vanligt kan man säga dom höll visst på o mecka lite med någon lastbil. Men lagom till maten iaf hihiih idag blire pannbiff, potatis o sås ska se om de blir bra denna gång. Jag e inge vidare på köttbullar o biffar som ska stekas o hålla ihop med. Men de går säkert o äta if?!?!?

Har även laddat tvätt o diskmasin när jag kom hem, så lite nytta har jag gjort hemma.
Ne nu ska jag fortsätta med maten så den blir helt färdig. C YA

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0