Debut =)

Idag va jag uppe tidigt o cyklade en runda med Mollan innan jag åt frukost o hon sprang så glatt framför cyklen. Sedan in o äta frukost o plocka undan lite reklam o bäddade sängen. Damsög även o torkade golvet en sväng o de va välbehövligt när man har hund o de har vart blött ute. När jag höll på o städae så ringde svärfar o bjöd mig på middag uppe på RO i Husby. Så jag gjorde klart o stack upp o mötte båda svärföräldrarna =) Mycket trevligt va de o maten va god den med. Tog dagens alla tre o de va fisk, potatis o dillsås, TACK FÖR MATEN glömde säga de förut som vanligt =)

Stack sedan hem o lekte lite med Mollan o kollade badrummet när Ogges pappa höll på där.
Vid 14 ungefär kom Petter o Martin från jobbet o hälsade på. Vi gick en liten rundvandring ute o innne så fika vi oxå, hann även med o hoppa lite på studsmattan. Petter tog även med sig vinterdäcken till Mazdan som va kvar här.  

När de åte gick jag o Mollan in en sväng så satt jag vid datan lite. Jag fick förresten tag på ett par boots som man trär på hoven igår. Så de va rätt storlek med =) wwiiiee säger jag bara, så nu ska syss hämta dom åt mig i morgon. Tur man har fejjan så alla ridtjejer kan hjälpa varann. Dom e begagnade men kanppt använda så det e ju kanon, så lite billigare än de nya som kostar 1900 på Hööks. 
Så i morn ska de ridas med dom YES!!! 

Va även i stalllet med syss förut o tog med mig Mollan bara för o se hur hon reagerade. Hon skällde massor först o fick sitta kvar i bilen tills allt va mockat o höt va gjort. Så tog jag ut henne under tiden när syss red lite i kopplet, andra gången bara som hon har koppel på sig sedan vi flyttade ut till huset. Men i alla fall hon skällde lite på Villma när hon red i paddocken o lite på Anton inne i boxen. Men hon hälsade faktiskt på dom sedan o slutade nästan helt o skälla oxå, så hon måste ju vänja sig helt enkelt.  Så mest e de ju att hon e rädd för dom när hon kommer nära o så har hon aldrig vart så nära någon häst nån gång heller. Så e hon ju van att jaga så kanske inte konstigt att hon skäller, de får man ju inte glömma.

Jonas ringde förut o kollade så jag ahde koll på att jag öppnar i morn o tur va ju de. För de va inte markerat på schemat att jag skulle öppna så jag hade inte ens sett det. Så i morn e de 6-18 som gäller =) Ska bli skönt o börja 6 för de e så himla bra med min avdelning ju, men lite segt o gå till 18 då men men bara o köra.

Hörs i morn


PUSS PUSS o så snabbt iväg därifrån ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0