Inget internet

Vad sjukt det e attt man e så himla beroende av datan o internet framför allt! Vårat internet pajja nämligen när de åskade, så i dag va jag o fixade en ny sladd bara för det, va bara att det den som inte funkade.
Idag va man ledig som vanligt för övrigt o då va de gax o åka in till syss o klippa o färga lite så man ser vettig ut igen. Blev en blekning på hela håret så nu e de röda koppar igen o de som va koppar blev lite åt de blonda hållet. Så himla bra blev de o exakt så som jag vill ha det =D Fick även leka lite frisör själv o lägga i hela håret på syss medans mitt satt i, roligt va de o lite svårt de första dragen men de gick ju bra till slut. Man måste ju bara vänja sig vid o lägga i med en sådan pensel.

När jag va klar hos syss stack jag till Bauhouse för o kolla om våra duschdörrar va på g eller inte, skulle ha kommit hem den 3e sa de. Men de va så att de inte hade funnits några o levera till dom så därför e de försensnade tills nästa vecka. Killen jag pratde med att att jag fick lämna tillbax den men de vill vi verkligen inte, den va ju så billig o bra så vi kan vänta en vecka till.

När jag va färdig där blev de Hageby o Kell & Company för sladden till internet o vilken service jag fick där då heeelt sjukt BRA!!! Jag hade med mig både modemet o sladden eftersom vi inte kunde se vilken som va trasig så de tog fram en sladd som passa våran udda storlek till slut o provade den så den funka till modemet. Fick även 100 kr rabatt på sladden för "den va öppen" eeehhh eller hur att den va innan dom öppnade den hahha, men tack tack säger jag.

Blev en tur till stallet nöjd som jag va med sladden o 3 cheese hahha mellanmål som INTE heter NYTTIGT =P
Red på stubben nedanför stallet o han gick kanonbra, lite övergångar mest o stora galoppsprång blev det. Dojjan funkar kanon förtfarande o han verkar trivas med den oxå.

Väl hemma har jag inte gjorty så mycket, pratat med svärmor som va här o lånade våran tvättmaskin o tummlare medans jag va borta. den står ju bara när jag inte e hemma så varför ska hoon inte använda den lixom.
Så nu håller jag på o steker pannkakor =) vaddå barnmat hihhih.

Igår förresten så va vi i ridhuset o hoppade lite, jag hoppa inte ens 1 meter tror jag för man vil inte att han ska trampa snett ju med dojjan. Men de va en liten bana med relaterade avstånd så man bara kunde känna på han lite o flyta på. Han gick bra men va lite matt i slutet för de va så himla varmt o kvavt igår =/ Villma deremot asså hon e ju inte sann, kan inte tro att hon e 19 år! Hon va på som faan o nästan studdsa när Erica höll i henne, men roligt att hon e så pigg trots sin ålder.

Bockjakten e nu mera igång så Ogges pappa knäppte en direkt "bambis pappa" som jag säger hahhah, jag som e lite svag för dessa söta djur. Så nu hånger den här hemma hos oss o e allmänt DÖD, va o tittade på den förut men höll mig på några meters avstånd. Molly tycker den e så fin iaf o hoppas att de får ta med henne nån gång nu under jakten så hon får spåra lite, hon e tydligen så duktig på det o hon älskart med. Inte för art jag önskar att de skadeskjuter ett djur men ändå. 

Det va några dagars uppatreing o nu ska jag fortsätta steka pannkakor. Hej mina vänner 


Badad anton efter ridturen


Helan o halvan, markant skillnad va?!?!?


Ja o här ska duschdörrarna o duschstången dit när de har kommit


Här saknas bänkskiva o skåp som kommer de med vart efter

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad fint det blev ;)

2010-08-24 @ 10:49:05
URL: http://jensanmensan.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0