15/12 2010

Idag va man ledig o schemat va fullt som vanligt från morgon till kväll känns de som.
Va iaf i stallet kl 9 då hovis kom o de gick nya skor, Conny fick gå barfota bak till nästa gång för han har ju så bra hovar. Så e de ju faktiskt snö ute nu med så kanske lagom o sätta på bak när de börjar bli barmark igen.
Gjorde hela stallet klart o släppte ut dom innan jag stack in till stan, blev Rusta en snabbis o köpte en hatt och skohylla till fulhallen som vi kallar den. Fick nämligen en lite julpeng av farmor jag o Ogge så de va lagom till dom, har ju väntat så länge med o köpa dom nu så de va på tiden. Nu ska vi bara fixa hallen så den blir klar med, nästa projekt som jag har på g men ska bara få med mig Ogge oxå ;D
Efter Rusta blev de o fixa tre naglar som jag vart sååå duktig o krajjat, så nu e man hel igen o behöver inte skämmas =P

Hämtade upp syss efter de så stack vi till Ingelstad en sväng o shoppade lite =) Blev några saker som jag inte kan skriva här då folk läser som kanske ska få dom;P
När vi va klara skjudsade jag tillbax henne till jobbet o sedan blev de o lämna hyrbilen för min rallypärla va klar nu på Forema. Bara 6000 fattiager ÅKTE jag därifrån i skrutten hahha. Aja den kosta ju inget när vi köpte den så de får man väl ta, även att de e trist när de pajjar saker. 

Tog in hästarna på vägen som faan rent ut sagt va helt galna, dom stod uppe vid grinden när jag kom så jag tänkte jag tar väl dom först. Men då fick de rycket o bralla ner där nera i hagen så jag fick knalla efter dom, så på vägen upp släppte jag Anton för de travar typ ALLTID upp för baken o då vill inte jag hålla i. Så väl där uppe bralla de runt o hadde sig innan de sprang ner IGEN!!! AAAAAAA så jag sket i dom o tog tar o Rox istället, blev o muta dom med kraftfoder i en hink sedan så de skulle med in.

Väl hemma blev de o ta in några skottkärror ved o leka lite med Mollan innan de va dax o laga lite mat.
Nu ska jag fortsätta skriva om ALLA mina kontakter som e helt omkastade i min nya mobil, men faan vad jag trivs med den.

I morn ska jag till polisen om olyckan, så håll tummarna för att de har nått bra o säga?!?!? NÅTT POSITIVT iaf skulle behöva de nu, har ju gått en månad på söndag o ingen bil ännu =((((((

CIAO


Moommmooom gooootttt


Så hur KUL e de när matte lagar mat...........


Kommentarer
Postat av: Tess

Hur gick det hos farbror Blå?

håller tummarna

kram

2010-12-16 @ 21:55:11
URL: http://mummytessizen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0