Måndag

Japp så va de ny vecka o ny lägenhet, inge vidare med nått av det men men.
Passar på o blogga lite medans laxen e i ugnen o potatisen kokar, den ska senare pressas =)

Idag va de en vanlig jobbdag med bak, ypplockning av leverans o förberdning tills tisdag o onsdag. Slutade fyra o passade på o handla lite på jobbat för vi hade ju inget hemma, ingen mening med o handla förra veckan innna flytten liksom. Men nu finns de lite mat iaf så gör de inget om de inte hinns med o storhandla i veckan eller helgen. Idag va jag nere på clas ohlson på lunchen o köpte duschdraperi o stång till de föpr de fanns inte i lägenheten (så klart inte de e ju hyres) o ett diskställ för de ägde vi inget hade ju diskmaskin i förra. Så blev d eäven ett duschmunstycke för de va så skabbit de som va (åter igen de e hyres JOHANNA!!) men de kosta bara 49 kr så de kunde jag kosta på oss. Det blev ävn två 5 liters hinkar med lock till djuren, för de  bra o kunna skriva vilken måltid/häst det tillhör. Men problemet e bara att Anton int kan ha så liten hink för han får ju så mycket foder så de inte ryms.

Syss o jag åkte ut till stallet förut så fort vi kunde då vi hann rida lite. men de va faktiskt ljust vid halv sex så de va lugnt, red lite på en väåg o sedan i en hage där de hade plöjt bort snö när vi kom förra helgen. Så där fick de jobba i den nykomna snön =)

På onsdag ska jag göra mina naglar igen ska bli sååå rolig o bli fin igen, två rök ju i flytten tyvärr!
I morgon ska jag se hur lång tid de tar till jobbet härifrån, ska bli lite intressant. Förresten på tal om jobb så kom jag o tönka på hur ovant de va o fixa sig på morgonen i denna lägenhet. För de första så sitter spegelskåpet så högt upp så jag precis når upp o se hela ansiktet. Så för de andra så finns det inge uttag till plattång o sånt =( I gamla lägenheten så hade vi ju två dtpra lådor under handfatet så de rymdes massor av stuff där liksom, men nu får de stå i flyttkartongen i stället för de inte finns nån plats till det. Detta känns så där, men de blir väl en vana vart efter.

Höres i morn igen!!!

SEE YA



Lite bilder fån helgen på flytten (dagens outfit gillas hahhahah o reklamen för Ogges jobb)


Kommentarer
Postat av: Anna Jonsson

Hej Johanna! Då kanske man får se er rida förbi nån dag, nu när ni har hästarna i närheten :-). En annan fråga: Vart är det Erica och du fixar era naglar? Jag är lite sugen på att göra det också. Finns det nån hemsida med priser och så kanske?

//Anna

2010-02-02 @ 07:51:05
Postat av: Linda Nilsson

Åh vad fin eran lgh såg ut :)

2010-02-02 @ 21:45:24
URL: http://magicblaze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0