Mycket gjort på en onsdag

Precis hemkommen från stallet där syss o jag va o hade typ möte med Emelie, som har hand om stallet vi flyttat till. Vi gick egenom in/ut slöpp foder o allt möjligt. Blev även massa frisörsnack då även hon som syss e frisör. Massor skratt o skoj oxå vilket känns jätte roligt eftersom vi flytta dit i söndags liksom. Så de kommer nog bli asa bra o så kan man säkert rida ihop vart efter med.

Annars denna lediga dag hade jag en skaplig sovmorron, till halv 10!!!! Sedan va de upp o sätta på datan som e prio 1 ALLTID så lite frulle framför fejjan. Sedan satte jag igång o packa massor igen, tömde även mina grderober för ogge ringde o sa att de va nån som ville ha dom o skulle komma i morn o hämta dom. Men han har inte hört av sig nått mera om dom så de kanske inte blir nått med de. Skulle annasr ha vart sååå bra om  vi blev av med dom, iaf få nått för dom istället för o kasta dom. Men men vi får se hur de blir.

Jag åkte ut till stallet o fixade o tog in alla hästarna för första gången i dag o de gck ju bra med alla utom med våra. För anton fjanton fick jag inte på grimman så jag gav upp efter tio min o tänkte aah jag tar Villma o skiter i han då. Men de skulle jag inte ha gjort för vips så kom han travandes på sidan av oss, så de va bara o kasta in Villma o ut o fånga in han. Men de va lättare sagt än gjort kan jag säga i o med att de andra fyra fortfarande va ute då. Så de blev o spring/pulsa i den höga snön mellan hagarna där han sprang fram o tillbaka. Så när jag trodde att jag kunde ta han så tappa jag balansen för han sprang iväg så jag trilla i gödselstackan =( så de va bara o ta grimmskaftet o slå tillhan på täcket så han sprang mot dörren in till stallet, så efter ett tag gick han in eftersom villma va inne o gnäggade som en tok.
Va skapligt förbannad jag va när han väl kom in då. oppar över stacketet o ut efter tre dagar!!! Inte bra alls men som tur e så e dom ju vana hästmänniskor så de tog de med ro, men han sprang ju dock bara på vägen oxå så inget blev ju förstört.

Så efter de så åkte jag o hämta älsklingen min o så åkte vi hem o packade ännu mera innan jag skulle på mötet.
Ne nu duschen så, SEE YA!!!


Så här trevlig kan han va när han inte hoppar ut från hagen min älsklings Anton!

     





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0