16/7-10

Idag har vi hunnit med mycket känns de som fast de knappt e nått som syns =/
men iaf så va jag i stallet halv tio o red med syss för Villma fick en laseromgång så hon skulle ju bara skrittas. Det blev en tur som vi brukar skritta o hästrana va lika rädda för kossorna som vanligt ggaaahhhaaaa! Men de gick ju bra iaf o ingen trillade av skrittar ju alltid barbacka så man måste ju hålla sig kvar då =P
När vi va klara fick de sin frukost o vi åkte hem.
Väl hemma satte jag igång o klyva mera ved till vinterna när Carro ringde o sa att Monica o Olle fått en liten pojke i natt!!!!!! Stort grattis till er båda två =) Så i morn ska vi åka o hälsa på hela tjejligan wwiiieee vad roligt de ska bli. Fick ett mms förut på lille Freddie som han ska heta o tusan vad söt han va shit asså så sjukt att en månniska kan växa innuti en o sedan bli en i familjen. Som man sedan ska fostra o ta hand om tills de blir vuxna o kan stå på egna ben.

Ogge tvätta nya bilen medans jag klöv ved o de va väl rättvist va hahhah ;)
Mamma kom ut o fortsatte klyva ved med mig ett tag tills vi inte orka mera o tog ett break, blev då blåbärspaj som jag bakade igår. Den va klart godkänd faktiskt trot eller ej.

Molly har vart ute hela dagen med oss o har lallat runt med sina pinnar hit o dit. 
Ogge stack till Gölles land i eftermiddags o ska vara där i morn med tills de fina vädret förvinner tror jag. Men de unnar jag han faktisk för han kommer slita o har slitit många helger innna vi flytta in i huset, med o få de iordning. Så i kväll e man gräsänka med hund på vishan. 

När mamma stack förut tog jag Molly i koppel o gick en 50 min promenad i rask takt så jag va helt svettig när jag kom tillbaka. Så när jag kom tillbaka så va mina svärföräldrar här o skulle klyva mera ved =) Så de blev vi tre som stod 1 timme eller nått o bara körde så de gick undan ska jag säga. Tack för hjälpen =)   
Nu sitter jag som vanligt vid datan o nördar men ska snart duscha innan de blir för SENT, förigår duscha jag typ vid halv 1 eller nått på natten. 

Ska nog till stallet o rida i morn innan vi hälsar på bebis så de blir en tidig morgon. Hoppas jag kan sova ordentlligt i natt med ensam på 230 kvm hi hi. Men som tur e har man ju bästa vakthunden. 

C ya


Fullt SKA de bli vart efter




Mollan låg i skuggan när vi klöv ved, smart drag ;)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0