Fixat lite grejor

Idag vare åter igen onsdag o jag va ledig o Ogge har semster vilket vi gillar skarpt.
Så i morse va de upp o fixa sig tills våran försäkringsgubbe kom kl 9.00. Vi gick runt o kolla huset, magasinet o stallet så de blev rätt premie o rätt summa för alla byggnader med. Så fixade vi även olycksfallsförsäkring o en livförsäkring till oss. Så nu har man samlat ytterligare vuxenpoäng =) Men de måste ju finnas när man har hus o allt ihop kännde vi så de va bara på tiden att vi fixade det, har ju pratat ganska länge nu. 
När han va färdig stack vi in till stan o besiktigade bilen som Ogge köpte för typ en månad sedan OBESIKTIGAD!  Ganska spännande vare men det blidde blankt papper o bara en lampa vi skulle byta som tydligen pajat nu i dagarna, så de va bra iaf. Trodde att de skulle bli nått för den e ju trots allt en 2000 lixom inte ny direkt.

Sedan blev de k-rauta o kolla kakel o lite annat mått o gott. Vi hitta faktiskt exakt sånt vi ville ha så i morn ska Ogge o svärfar åka o köpa det så kan vi kanske kakla i helgen eller i början av nästa vecka =D
Blev även en sväng till media markt o köpa en ny kabel till datan för våran andra e för kort som vi hade i stan, jobbit o släpa fram datan till tv bara för man ska kolla på film.

Efter det stack vi till lägenheten o hämtade en lampa vi glömt o persiennerna som hon innan oss ville ha tillbaka när vi flyttade. Men när jag messa henne så skulle hon inte ha dom så nu står dom här hemme o skräpar i stället. Hade redan hunnit åka hem med dom när hon svara på mitt mess. Hon trivdes iaf i våran gamla lägenhet o de e ju roligt o höra, den va ju fin.
Så stack vi o lämnade nyckeln med för de nya som skulle få den i morn enligt vårat papper vi fick hade tydligen redan frågat efter nyckeln. Så de ringde en kille som tydligen bara förmedlar lägenheten o frågade mig om den idag o han ville att vi även skulle sätta tillbaka gardinstängerna o hållarna till dom. Men som jag sa till de som besiktigade den igår så har vi ju inte ens använt gardiner o inte satt upp nått på väggarna heller. Höll på o åka på att fixa alla hålen som va efter hon som bodde innan, de har jag verkligen ingen lust med. Så jag sa att att de får ta reda på hennes nr o prata med henne om det. Dåligt att de inte kan skriva ordentliga besiktnings papper så de ser exakt vart saker o ting satt innan så man slipper o få skit för de lixom.
Men nu e den iaf lämnad o inget mera man behöver tänka på om dom inte sickar en faktura på toastolen som vi pajade, sa att de fick göra de om de skulle byta den.
Det va inte direkt några muntergökar som jag träffa förrresten på besiktningen, as SURA o inget trevliga alls. Men men alla kan ju inte va så trevliga som en annan lixom hahhahh =P

Har vart o ridit med syss nu på kvällen efter o ha vart med Sanny en sväng på stan o fixat lite.
Anton gick grymt bra idag som vanligt hi hi ne vars men han va fatkist fin. Red lite bommar i trav o galopp på volt o han formade sig jätte fint över o klev på.

Nu ska jag rensa lite papper från alla banker vi bytt till o från de senaste typ 6 månaderna =P.

Hej hopp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0