Trädgårdsdag till 100%

Nu va det ett tag sedan jag uppdaterade bloggen men de har inte vart något bra tillfälle o inte ork heller för den delen.
Allt har rullat på med hus, stall o hästar som vanligt o inget nytt projekt ännu i huset. Vi bestämmde att vi "bara" skulle bo denna första vecka så därför inget nytt o pyssla med.

Igår va de tävling på Eken o de va 1 år sedan hästarna gick på gräs o de märktes tydligt på Anton, han va helt konstig stod emot o hoppa jämfota o va inte sig själv alls!!! I 120n gick han iaf runt så övervägde jag om jag skulle gå in i 130n eller inte, men jag gjorde de o den kändes ännu värre än 102n så jag gick inte ens runt banan. ÅKte hem vid 18 på kvällen efter den VÄRSTA tävlingsdagen i mitt liv. Men de va bara o glömma den dagen o gå vidare. Hade ju faktiskt inte tävlat sedan Nykyrka pga att han va halt efter linköping då jag nästan gick omkull o så va ju mammas bil trasig till Vaggeryd.
På kvällen grilla vi med Ogges föräldrar o de va väldigt trevligt så jag glömde bort dagen för tillfället iaf.
Vi gick o la os ganska ridigt med för vi e så trötta på mornarna så de fasen inte e sant.

Idag har vi bara vart ute hela dagen o jag har stökat i trädgården. Har röjt massa ogräs i rabatter, häckar o i hallonlandet så de blev massa vagnar efter gräsklipparen som kördes till våran hög som ska eldas när de inte e så himla varmt. Så nu sitter man här efter maten o har utslag på ben o armar efter alla nässlor o grenar. Men de kan de va värt för fy faan vad bra de känns efteråt.
Molly har vart lös o sprungit runt o var så glad hela dagen. Hon börjar bli bättre o bättre för var dag som går när hon får va lös så de e bra att de går framåt nu. Cyklade en sväng med henne i morse ner mot sjön o då försvann hon efter en hare ena gången o va borta ett bra tag innan  hon kom tillbax o andra gången vet jag inte ens om de va något djur elelr bara ett spår efterett. men men man får ju integlämma bort att de e jakthund i henne.

Om några dagar e de midsommar o fest. Vi drar enligt tradition till Gölle o partajar fredagen där o lördagen på varvet =D
Ogge föräldrar ska ta hand om Molly under tiden så de e skönt att vi kan åka bort ett par dagar.

Ne nu blir lite dusch o fortsatt slapp i soffan med datan.
By by

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0