Typiskt o bli sjuk lagom till London !!!

Idag va de ännu en ledig onsdag som började med att jag vaknade i morse vid typ halv sex o va tvungen o ta nässpary o panodil. För mitt huvud höll på o sprängas! Asa roligt o bli sjuk igen va ju så här sjuk för en månad sedan när vi skulle till scandinavium. Hoppas att de går över innan helgen för de e ju ingen höjdare o va dyngförkyld i London. Har ju sett fram emot o åka dit massor ju.

Efter frukosten ringde jag o sa upp våran lägenhet, han som svarade sa att jag skulle fylla i hyreskontraktet på baksidan o skicka in. Så ringde de en tjej lite senare o frågade varför vi sa upp lägenheten eftersom vi bara bott i två månader, så fick jag förklara att vi köpt hus. Tycker de e konstigt att man ska behöva förklara varför man säger upp en lägenhet. Hade hon inte vart så trevlig så hade jag faan sagt att de va för att jag inte trivdes, att alla grannar för sånt liv o att de e så förbannat lyhört. E ingen höjdare o ligga i sängen o höra när grannen kissar o fiser på sin toa!!!

Sedan bar de av till stallet o klippte Villmas ben för vi lät henne ha lång päls över denna kalla vinter. Men nu e hon snygg igen, så longerade jag henne i padocken 20 min. Vågade inte köra längre för de va på gränsen till för blött. Anton red jag ute en runda o han hoppade o for så fort vi skulle galoppa, men det e som jag brukar säga: De ska vara pigga o glada. Innan jag stack hem släppte jag in resten av hästarna.
Stanna på prix o köpte lite salladegrejer till den goda tacopajen som nu står i ugnen! Ska bli så himla gott e faktiskt salladen som gör hela maträtten tycker jag. Värsta salladen med mozarella, salladsärtor o soltorkade tomater o devanliga man brukar ha mmmmm.

O diskar nu så jag ska bara blogga klart så blir de o packa lite inför London =)
imorgon väntas jobb igen 7-18 sedan e de helg jjiiipppiii!!!

Ha de gött alla där ute

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0