Dåligt av mig

Nu e man tillbax igen efter o ha uppdaterat väldigt dåligt. Vårt internet har vart såå stört så de bara kopplar ifrån hela tiden o då orkar jag inte blogga. Har inte suttit vid datan alls typ inte ens fejjan som e ett måste så som bloggen varje dag. Men med ett nytt modem så funka våran gamla rauter igen som vi hade i stan. Så nu e de normala livet tillbax igen hhaha, så beroende av internet så det inte e klokt.

Men dagarna har rullat på med jobb o hästar. Conny gör framsteg hela tiden, i dag va Susanne o jag i ridhuset o red lite. Vi la faktidkt ut två bommar som han fick skritta o trava över, han fatta snabbt o skötte sig kanon bra.
Ska börja galoppera lite mera längre streckor nu tänkte jag när fattningarna sitter bättre plus att han ska få upp lite mera flås o ork. Han blir ju aldrig svettig så man kan tro att han inte jobbar något alls men han jobbar asa bra. I morgon blir de ridhuset igen o då ska han få galoppa över en bom med. Susanne hade ett klippkort som går ut den siste så vi ska försöka använda upp det innan dess, inge roligt o bara kasta pengarna i sjön lixom.

Våra hästar då dom sköter sig kanon med, Villma trappas ju ner så henne ställer man ju inga vidare krav på alls nu. Anton däremot ska trimmas o drillas ihop med syss så de blir ett team. Vi va o hoppade en liten bana i veckan med dom o faan vad bra de gick. Höjde upp sista rundan på 120 ca o de bara hoppa runt o va så klockrena ihop, han va verkligen med på noterna o fatta vad hon menade, värmer i systers hjärta o se hur fin han e o att de passar ihop =D
Så de blir en hopprunda till på tisdag o kolla läget innan starterna i Åby nästa helg. Får ta de som en tränjing när man har ny häst ju.

Huset händer de inte så mycket med just nu, taket ska fixas så de e prio 1. Så blocket e kollat o massa nr e nerskrivna på olika firmor. Har ju tyvärr bara råkat ut för konstiga som kollat på taket så inget som vi har tagit lixom. Men de ordnar sig vart efter som allt annat.

Nu ska jag ta o ställa vår skänk från Jysk som jag hämtade i fredags på plats i köket. För övrigt e jag sååå besviken på Jysks saker, trodde det skulle vara lite kvalle o bra beskrivingar osv. Men nej då bara konstig beskrivning o repor på vissa saker dock som inte syns då det e baksida eller ett hyllplan men iaf. Orkar inte tjaffsa om det heller eftersom jag väntat 1 månad på denna möbel plus att man måste åka ända ut till Ingelstad nu mera. men de blir nog ingen mera möbel därifrån de e ett som e säkert.

Mer uppdate i morn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0