Roligt =)

Igår hann jag inte blogga för jag jobba till 18 o sedan va de hem o byta lite kläder för o sticka vidare till mina svärföräldrar. Vi hade nämligen blvit dit bjudna på lite kräftor SVENSKA kräftor som hade blivit dit levererade 2timmar innan vi kom =) Det va roligt o gott att äta svenska kräftor o en del hade bamse klor med, så de blir lite kött på då. Jag hade även turen att få två honor som de va massa rom i, lite roligt o få se hur de ser ut o smakar. Men jag va inge vidare för det faktiskt. Vi fick även lite makor i ugnen med kantarellstuvning på o dom e så UNDERBART GODA =) Helt såld på svärmors stuvning, hon brukar ha den på omelleten vid jul med mmm då bara vräker jag i mig! Mollan va även med till dom i lägenheten, så de va en upplevelse för henne o hon skötte sig asa bra. Kände sig nog som hemma för hon la sig o sov undr bordet när vi åt, hon blev äen emra bortkänd med o va i soffan o smaka chips hahha.
TACK FÖR EN TREVLIG KVÄLL!!!!
 

I morse stapla Ogge o jag upp massa ved som svärmor hade klyvt åt oss innan jag stack med syss o kollade på våran blivande häst, som ska tränas o tävlas vart efter. Va i Tväggestads ridhus bara 5 min från mig o jag red fram han lite o sedan löshoppa vi honom några spång med. Ville se hur han hoppa innna vi tog hem han, men han skötte sig kalas bra o vi hoppa iaf 120 på oxern. Han e inte så mycket gjord med än så länge så uppsutten hoppning blir de ju inte på ett tag. Han e så himla trevlig o cool i huvudet snäll att hantera o lasta mm, han går bara rakt in i släpet o de gillar vi. Ska bli kul o rida han o se vad han kan bli. Meningen e att vi ska låna han o utbilda honom lite, så han ska stå i stallet ihop med Anton så ska Villma kanske åka till en vi känner så länge. Men till en början typ 1 månad fram över ska Conny stå kvar hemma o jag rider honom där, så vi kan trappa ner Villma med tills hon vant sig. Conny står ju bara 5 min från mig så de e ju inge avstånd o rida direkt, så ska han ju bara gå 3-4 ggr i vecka till o börja med oxå.

Nu ska jag fortsätta nörda vid datan Bye Bye










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0