Måndag 28de Mars

Idag va de kortis på jobbet 6-16 ÄLSKART!!! Ut till stallet o fixa kvällspåsar, mocka o motionera Conny ponny.
Nu är paddocken i form igen så man kan utnyttja den :D big SMILE för de!!

Tömmade Conny i dag för första gången o han gick SUPERBRA verkligen. Satte dock tömmarna lite fusk för att han skulle fatta grejen o slappna av i nacken, så de blev mellan benen ner i stället för i sidorna. Men som  sagt han fatta direkt o jag tog lite galopp till o med :D. Så nu mera lägger jag in massa tömmkörning o longering på tex pezoa i hans schema, då jag vet hur mycket de gjorde för Anton. Tror iaf att de kan hjälpa honom med galoppen att bli stark där o framför allt hitta sin egen balans.

Nu på kvällen åt vi lite köttfärssås med stekt vitkål och keso innan vi tog vovvis o gick en runda medans de va ljust ute. Ska göra iordning lite jordgubbar o kesella nu till oss med mmmm gott gott, vaniljkesella syndar vi med oxå :P Igår va de värsta syndardagen kan jag lova på tal om de!!! Åt donkan på vägen hem och åt en macka på tävlingsplatse, USCH O FY JOHANNA!!!!
Ska dra åt matvanorna lite mera nu så får vi se om de kan gås ner ett par kilo till =)

Ne nu blir de jordgubbar för oss, trevlig kväll!!


Grabbarna grå ute i solen med sin höselagehög ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0