Vilken helg!!!

Va ett tag sedan sist så jag ska skryta om hur BRA denna helg vart =)

I Fredags så red jag i padocken hemma vid stallet o Conny gick sjukt BRA!!! Lugn o fin va han o jag jobba han ganska hårt, till o me att han va trött när jag travade av lixom. Vilket e ett STORT kors i taket att han blev trött.

Så i lördags va vi i ridhuset med båda så passa vi på att sätta upp en bana till Conny, så han får hoppa bana så ofta de bara går. Hade ju bestämt att vi skulle skita i galoppen ett tag framöver, men jag bestämde att vi bara skulle hoppa fram med han i galopp o försöka va lugn med honom o använda rösten. Så höjde vi upp banan till 1 meter så hoppa jag runt o han gick faktiskt väldigt bra =) Höjde en vända till till 110 så hoppade jag runt igen o han gick jätte bra. Tror att vi ska höja kraven på honom ännu mera nu på markarbetet o framför allt GALOPPEN, så han får mera styrka och ork att lunna korta framför allt o så klart länga galoppen utan att de blir dragit i munnen från hans sida.

Hann även röja en del i stallet i lördags vilket känns superbra verkligen, va bara ett par fåtal boxar kvar nu=)

Idag då söndag fick Conny vila så följde jag med mammsen o syss till Mantorp, då syss skulle tävla!
Känns så kul att de börjar klicka nu hon o Anton :D Hon hoppade 110 med ett stopp villket va en ryttarmiss, så de tar hon helt på sig sa hon. I 120n så hade hon ett skitpet, villet han får ta på sig för hon kom helt normalt in i en kombination  o han rev bakbommen på oxern in. Kolla in filmerna från dagen http://fruuktsoppa.blogg.se !!!

Ogge hade fixat massa i stallet när jag om hem med sp nu e de bara EN box kvar att ta bort =) Tack till honom o mina svärföräldrar som oxå hade vart med o fixat!!! Ni är guld värda ska ni veta, kul att de BARA e foderrännorna kvar nu att bila bort innann allt ska högtryckas rent =) 

Ne nu ska vi betala räkningar bbuuhhhuuu vad TRIST det e råå, bara ser hur alla pengara bara försvinner fån konton. Men dom får vi vara där i 3 dagara iaf :/

Hej med er ha en trevlig kväll 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0