Måndag, tisdag och onsdag

har jag inte bloggat för så här kommer de:

Måndag
Jobbade och red sedan bebisen i paddocken, dock ingen super rolig känsla :/ Han va springig o körde upp huvudet så han kunde inte alls slappna av. han ville även gå och kolla utåt i vänstervarvet. Men jag gav de en chans o han slappnade av lite mot slutet i traven.

Tisdag
Jobb till 18 o taggad som faan för träningen. Men där fick jag för vi åkte iväg o väl där red vi fram och inget konstigt så lång förutom att han va som måndagens pass. Men sedan tyckte Björn o en tjej till som stod inne i manegen att han rörde sig konstigt!!! Han tog ett kortare steg med vänster bak än med höger tyvärr. Så han tyckte inte jag skulle hoppa med honom så jag stod o kollade på när de andra tränade. Kul.... N O T !!! Men de va ju bara två hinder o lite markarbete på dagens träning, då alla hinder va uttagna :/ Fattar inte att de skulle vara såå BRÅTTOM med att ta ut dom när de inte e stabilt väder ännu.

Onsdag
Idag då hade jag utläppet av alla hästisar så jag va där vid åtta ca. Släppte ut alla förutom våra två som fick äta inne medans jag mockade. Blev pezoaselen för båda två o de skötte sig superbra :D
Putsade våra fyra träns, tre förbyglar, en martingal o våra två hopplattor med så de känns bra att de e snygga igen. Hann bli ganska fint väder tills de skulle ut i hagen med så de va skötn. Va lite inne på att att de skulle få ha VINTRETÄCKENA på sig ute under sina uttäcken. Fatta att de e såå kallt nu o förra veckan gick de UTAN täcken, vad e detta för skämt??!?!
Handlade även lite på vägen hem för resten av veckan, så snart ska jag göra de jag alltid gör på onsdagar.... STÄDA :D Gudd vad jag längtar ;P

Nehe se klart ett bb avsnitt nu så ta tag i huset sedan, hoppas jag städar fram mitt nagellack! Kul o kolla ut så ÖSTER de faan ner!!!! Ha en trevlig dag allihoppa i detta tråkiga väder :/ 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0