Clinik med Gretzer och Kittel

Hästkliniken arrangerade en clinik med getzer och Kittel på Vrf idag och satan vad BRA de va.
Mycket roligt och lärorrik eftermiddag, de hade lite humor båda två och skojade med varann när de red ihop.
KUL att se såå FINA unghästar innom hoppningen och dressyren med så duktiga ryttare på ryggen.

Någont som man sällan får höra med är ju att de rider ut över stock och sten, galopperar på grusvägarna och läter dom bralla i ridhuset ibland. Kittel red även bommar och kavaletti med sina dressyrhästar och dse hör man sällan om att dressyrfolket gör ;P

Man fick ställa frågor i slutet av cliniken och då va de en tjej som frågade hur hon skulle göra med sin häst som va superhet och trissade upp sig vid vissa galoppmoment. Svaret hon fick av Kittel som hon ställde den till då de va en dressyrhäst, blev att hon skulle bryta av till skritt och låta den varva ner så fort den blev stressad och sedan prova igen och fortsätta så. Som han sa kan de ju ta lååång tid men hans fokus va iaf att de skulle vara avspännda och fokuserade hästarna. Så jag ska fortsätta att bryta av till skritt tänkte jag när vi gör hoppövningar vart efter, då de faktiskt funkade redan första gången.

Nu ska jag hoppe in i duschen efter den supergoda maten jag och ogge just avnjutit, jag e fasen kung på matlagning ;P

Puss på er

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0