Fredag

Sitter just nu och smällter fredagstacon med datan i knät och lillan i fossan bredvid mig medans Ogge duschar.

Idag har jag tagit bort lite 50 kläder från Ellas garderob och tagit fram lite 56 i stället ;D ÄNTLIGEN kan man säga hahaha lilla fisan. Men vissa 50 som e lite större i storleken kan hon ha fortfarande faktiskt, så allt e ju inte nerpackat nu.

Drog även ett varv med snabeldraken o moppen så nu e de fint här hemma igen, tor att de va mitt fredagsnöje förra veckan med hmmmm inte bra de där ;P Men älskar att se golven utan hundhår och tassavtryck ;)

Har även besällt lite kläder från H&M till Ella, två klänningar b la till i sommar hoppas jag!? Tog 62 faktiskt i hopp om att hon ska ha vuxit så pass då, hon va faktiskt 58,5 lång i onsdag när vi mätt för skoj och vägde 5215 med kläder oxå bara för skoj de med eftrersom vi vägde med kläderna. Maria hade inte mera än 2 vägnigar då så jag passade på och för att de ville ha vikt och längde på måndag när vi ska till sjukan och ultraljda hjärtat. Senast vi vägde o mätte va ju på 2 månaders kontrollen som va den 20de, så de va ju ett tag sedan o de siffrorna stämmer ju inte nu! Hoppas allt ser bra ut då annars dör jag, mamma och pappas hjärta måste vara frisk!!!

Annars känns de som att de e nått som stör tösan faktiskt då hon har lite högre temp än normalt ca 37,7 och normalt e 37,2. Så e hon väldigt snuttig och snuttar på handen massor och dreglar oxå, de e inte likt henne plus att hon e väldigt ledsen emellanåt och verkar ha nått knas i magen. 2 bajsblöjor per dag e INTE standard lixom..... Försöker och massera henne lite och ha henne hos mig när hon e ledsen, men de svider i mammas hjärta när man tycker att hon inte e sig lik :(

Ogge har även meckat helt de som va paj på bilen BÄSTA älsklingen, tur man har maskinhallen och vara i här hemma :D

Nu ska jag fortsätta slappa i fossan och ha en bra fredagkväll allihoppa!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Jessica

Villen goding :) hoppas att hon mår bättre snart! Magont är inget kul :( ta hand om er!

2012-05-12 @ 02:40:11
URL: http://liifberg.blogg.se/
Postat av: Carro

Söting!! Vilket fint halsband;)

2012-05-12 @ 10:48:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0