14 JANUARI 2012

Många kanske undarar över datumet 14 januari 2012? Det e ju trots allt över ett år sedan men just det här datumet dundrade de in 5 polisbilar varav en va civil på våran grusplan framför huset och de sprang ut poliser över allt på tomten! Ogge och jag satt i köket med tre kompisar just då så vi såg ju verkligen allt och undrade vad faan de va frågan om.
Jag vet inte hur intressant de här e för folk eller hur mycket folk bryr sig?! Men jag känner att vi blev så orättvist behandlade när vi sattes i varsin fyllecell i 5 timmar, varav Ella föddes 1 månad och 6 dagar senare!!! Men som sagt intressant eller ej? Jag kommer iaf dra hela historien så folk får veta, för det e helt sjukt att de får gå till så här!!!!!
 
Men iaf så gick Ogge och öppnad dörren då vi såg att de kom ett par poliser och gick emot dörren. Så när han öppnade frågade ploisen om han va Oskar och han svarade ju ja så klart som man gör. Så sa dom bara att han skulle ta på sig ett par skor och följa med ut, men innan han han ta på sig skorna så sa dom nae vi tar det inne och bara klev de rakt in i vårt hus. Dom tog Ogge åt sidan i ett annat rum och vi andra  fick sitta i köket och bli vaktade av en polis.
Helt plötsligt ser jag att de tar med sig Ogge ut och sätter honom i en av polisbilarna och så står de ett bara tag med honom i bilen och några poliser runt om i en ring framfr dörren som va öppen där han satt.
Vi andra satt u som få verkligen och bara kollade ut på bilen när vi ser att de hoppar in två poliser i den bilen som sedan åker iväg!!!
 
Då kände jag att jag blev liite smått irriterad över vad som händer och att de inte säger nått så jag frågade vad de höll på med och vart de åkte med Ogge för jag va faktiskt hans sambo! Varav jag då får till svar att de åkte till stationen och att jag skulle få åka in oxå och likaså en av kompisarna. De förklarar även att allt handlar om den paintball utrustning som Ogge och kompisen som oxå skulle få följa med till stationen va och köpte några veckor innan. Så Ogge va nu anklagad för stöld altenativt häleri sa polisen till oss och eftersom kompisen va med och hämtade hem sakerna blev han vittne och jag va medbrottsling eftersom jag bodde i huset där "stöldgodsen" förvarades. Så medans poliserna gick runt över allt på tomten och inne i huset fram och tillbax och gick egenom allt vi äger så som byggnader och de som fanns i fattade jag fortfarande inget kändes de som.
Just de vi fick även visa körkort och säga om vi vart i kontakt med polisen förut när de stod och vaktade oss i köket medans de pratade med Ogge i polisbilen! Kändes som en film eller ett stort skämt allt som hänt hittills.....
 
Men som sagt skulle ju vi två med få åka med in till stationen så de frågade om de fanns nån vi kunde ringa som kom och låste när de va klara i huset? Men våra två kompisar stannade kvar och hade koll på allt plus att Molly va ju hemma med. Men polisen tog iaf allt i beslag som Ogge varit och köpt och där förblev de i x antal månader framöver.........
 
När vi åkte in till staionen satt vi på varsin sida bak i polisbilen med en polis emellan oss, obälltade med ska jag tillägga! På våran lilla grusväg såg körde de 70 med oss i bilen då 40 ungefär e lagom! På arkösundsvägen 120 hela vägen in till stan och körde om ALLA bila vi kom ifatt...... Som sagt obälltade och jag hade bara 1 månad kvar till förlossningen, men men tydligen heeelt normalt!?!?!?
 
Väl inne på station fick vi dela på oss kompisen och jag och gå in i varsin dörr och ingen visst vart den andra tog vägen. Jag möttes av en hall/smatt typ där en kvinnlig polis visiterade mig och jag fick stoppa alla saker i en låda, ta av mig skor, jacka, bh, tröja och fick ta på mig en fleecetröja som de gav mig. Efter de blev jag visad till en fyllecell/arrestcell där jag satt i 5 timmar utan att få veta nått.
I och med att jag va gravid fick jag ju e säng medans Ogge bara hade en tunn madrass på golvet att sitta på.
När jag satt där inne va det huuur många tankar som helst som snurrade runt och man visst inte va d som skulle hända alls. Ett tag grät jag och kände mig helt förstörd till jag insåg att de hjälper ju faan inte att tjuta för ingen bryr sig iaf!! Så där va man i en helkaklad cell med golvvärme, räknade kakelplattorna på väggen ena stunden, satt på golvet, låg i sängen stod upp och kollade ut genom de fönstret som faktiskt fanns men man såg bara in på gården....... Men så öppnades dörren och de hämtade mig och sa att jag skulle få mina käder och träffa kompisen. Kompisen som inte fick sitta i cell hade blivit förhörd av polisen sa han när vi träffades och efter ett tag så kom även Ogge och mötte oss. Han visste inte ens att vi hade varit där hela tiden och även han hade blivit förhörd. Så han berättade vad han varit med om och vi berättade vad vi hade varit med om! Kompisen hade även ringt efter sin flickvän så de sjudsade hem oss, för polisen gjorde klart så fort de släppte oss att de skjudsade INTE hem nån! Nae men tack då för vi fick ta med en bil in IDIOTER!!!
 
Eftersom jag inte blev förhörd pratade vi bara om vad de sades i förhören och vad de fick för frågor. Plus att de även kom fram vartifrån polisens misstanke kom!
För ungefär 45 min innan va det en kille hemma hos oss som ringde Ogge occh va sååå påstridig om att han ville köpa paintbollutrustning av honom! Men Ogge sa bara nae de ska jag ha själv men efter 10 minuters tjat gav Ogge med sig och lät honom komma och kolla. Varav den här kille då va sååå intresserad av ALLT som Ogge hade köpt och va sedan inte intresserad av nått till slut! Så han hade åkt ut från våran grusväg och sedan ringt till polisen och sagt att Ogge hade varit hemma hos honom och stulit alla dessa saker. Han sa till polisen att han kände igen massa saker fast de inte ens stämde överrens med de han blivit av med TVÅ VECKOR EFTER  att annonsen Ogge köpte ifrån ens kommit ut!!! Så inget stämde över huvud taget med varken saker eller den dagen han blev av med det!!
 
Så han som Ogge köpte saker va blev tydligen med hämtad av polisen och fick komma in på förhör o skit. Men hans, Ogges och kompisens vittnesmål va identiska så efter ett par månader fick vi kallelse till rätten!
Då jag fick ringa och fråga vad det va frågan om och varför vi blev kallade, eller främst Ogge!?
Men då sa tjejen som svarade att det som emnades med "prövning av beslag" va att polisen hade gjort sin utredning klar och det bevisade att Ogge INTE hade snott sakerna och att han skulle få tillbax dom. Men han killen som kallade sig Micke menade forfarande på att de va han saker. Vilket resulterde i att ha tagit in en advokat och överklagat beslutet, så de måste upp i rätten och åklagaren förde Ogges talan så vi behövde ingen advokat i detta skede. Den här tiden blev sedan ändar TRE ggr och Ogge fick ta ledigt från jobbet alla dessa gånger och ända hit och dit. Men dagen innan sista ändrade tiden så ringde dom och sa att "Micke" hade tagit tillbax sin överklagan! Så allt va nu nerlagt....
Men då kom nästa fråga får de gå till så här? kan vi kräva honom på nån ersättning mm mm?!
Efter mycket om och men, pratande med kompisar, advokat för att försöka få till ett möte osv, så la vi bara ner allt! Vi orkade in mera, det hade nämligen då gått 6 månader sedan allt hände och de tog alla sakerna för oss så vi ville inte dra up allt igen. Det va först nu som vi kunde åka och hämta alla sakerna på polisstationen och man kunde andas ut kändes de som........ Så som sagt vi la ner allt och försökte glädjas åt att vi har en fin liten familj och en underbar dotter, som vi nu kunde glädjas åt utan att behöva oroa oss för att de skulle bli nått mera av den här härvan!!!
 
Vi tycker efter detta att hela allt e sååå sjukt oh hpppas ALDRIG min värsta fiende kommer bli utsatt för detta. "Micke" har ett ganska stort och etablerat företag i Norrköping så jag vet inte vad han vann på att utsetta oss för de här?!
Det va hela historien iaf och hoppa ni tyckte den va läsvärd? annars: sorry att jag tog upp eran tid..........
  
 
 

Kommentarer
Postat av: Tess

Heeelt åt helvete!

2013-04-13 @ 19:04:49
Postat av: Sandra

Tyckte den va läsvärd. den där "Micke" verkar ju helt störd och man tycker inte att polisen får ingripa på det där sättet när dom bara hade en persons utsaga och inga bevis när dom kom till er. det får inte gå till sådär! känner inte dej men tycker det är kul och läsa din blogg :) har läst den sen några dagar innan Ella föddes :)

2013-04-13 @ 21:51:09
Postat av: Linn

Heeelt sjukt!!

2013-04-15 @ 16:27:26
Postat av: Sara

Jävla idioter! Hur kan man göra så mot någon! Hoppas ni inte behöver vara med om det igen! Kram

2013-04-17 @ 09:01:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0