Suck!!!

Idag när jag loggade in hade jag fått en lite irriterad kommentar på förra inlägget där jag hade köpt tre jackor på tradera!
 
"Köper du alltid begagnade kläder? 
Ni båda jobbar ju heltid? 
Vad gör ni med alla pengar?"
 
Så här såg den ut, kopierad rakt av! 
Asså spelar väl faan ingen roll att jag och Ogge jobbar heltid! Ska man inte få köpa begagnade. Kläder för de elle?!? Jag resonerar så att dagiskläder e toppen att köpa begagnat, varför skicka dom i en tröja för 300kr till dagis så råkar de bli nått på den som inte går bort tex. Jag köper hellre lite begagnat som man inte behöver vara så rädd om. Dom på dagis tar inte mina våtservetter och torkar bort de fläckar som blir på kläderna, som jag kunde göra hemma.
Så tycker jag det e lite roligt att hitta fina begagnade plagg till en fjärdedel av butikpris!
Så verkar du ju tro att jag aldrig köper nya kläder till Ella!!! Men så e de verkligen INTE!! Hon får nya kläder med, men jag väljer mina plagg som jag kan köpa nya eller begagnade! 
  
Sluta läs min blogg och sköt ditt liv och va den där duktiga mamman du och köp nya kläder till ditt barn! 
Du förresten så vann jag två tröjor nyss på tradera! Irriterande va?!!!!! HHAHAHA vill bara skratta åt såna här patetiska människor! Puss på dej din surbulle!!! :D
 

Kommentarer
Postat av: Tess

Anar en viss avundsjuka här!? Det finns huuur mycket fint som helst begagnat! Dessutom görs ju en stadig insats för miljön då kläder går vidare. Ser bara positiva fördelar.

2013-10-02 @ 20:31:11
Postat av: Becca

Du tog ju åt dig lite iaf :-)
Men så mycket kostar inte nya kläder,
Men klart! Vi lever ju i olika klasser"
Skulle aldrig köpa begagnat åt min son!

Svar: HAHAHAHA!!! Ja du lilla Becca, annan klass?! Ja verkligen vi e INTE som er jag jag lova. Mer bitter och speciell människa än dig får man leta efter. Men köp dina nya kläder du jag bryr mig inte hur andra gör. Jag kommer ALDRIG sluta köpa begagnade kläder till dagis så du får tyvärr fortsätta och irritera dig :D
Johanna

2013-10-03 @ 14:28:02
Postat av: Carina

Hej, vet inte ens vad jag ska skriva. Blir helt mållös och stum.
Klass? Ja vi ser verkligen olika på saker och ting. För mig verkar Becca helt klasslös. Har man klass vet man hur man ska uttrycka sig utan att trycka ner någon samt att man också vet att alla människor är lika mycket värda. Oavsett vad vi har för ursprung eller vad vi tjänar.
Själv tycker jag vad det gäller begagnade kläder verkar vara ett klokt val. Framförallt till förskolan.
Stå på dig Johanna. Undrar vem som är avundsjuk på vem?

2013-10-05 @ 20:25:53
Postat av: Therese

Håller helt med Johanna o Carina. Vad är meningen med att ha nya kläder på förskolan o när de leker i smutsar ner nya som kanske blir förstörda då. Bättre med begagnat fast man jobbar heltid man kanske vill hitta på saker med familjen istället för köpa nya kläder hela tiden

2013-10-05 @ 20:36:29
Postat av: Annica

Olika klass? De kan ja nog hålla med om! Tycker det är rätt låg klass på Becca!!

2013-10-05 @ 20:41:19
Postat av: Becca

Eller så tjänar man bra så man inte behöver tänka på att man har "råd" att göra saker eller " köpa nya kläder till sitt barn"
😃

2013-10-05 @ 22:39:04
Postat av: Anonym

Nu handlar det ju inte om att ha råd eller ej. men är det anledningen till att du aldrig skulle köpa begagnat Becca, att du måste visa omgivningen att du tjänar bra?

2013-10-06 @ 11:08:56
Postat av: Becca

Tycker synd om barn som ska få gå i begagnade kläder, dom kommer bli mobbade när dom blir äldre!

2013-10-06 @ 12:35:55
Postat av: Annica

Nu har ja svårt o tro att det är så många barn som på egen hand kommer på att de ska mobba någon pga att dom har ett begagnat plagg på sig, men om föräldrarna lär sina barn att det är synd om de barn som har begagnat så är det klart att det kan bli så.
Bara med tanke på hur mycket folk det är på klädbytardagarna så kommer barnen till oss som väljer att köpa begagnat att ha tillräckligt med vänner ändå!
Glöm för allt i världen inte att lära ditt barn fråga sina kompisar om dom har nya eller begagnade kläder innan dom leker med varann Becca, kan vara svårt att se skillnad!

2013-10-06 @ 14:22:30
Postat av: Jojjan

Ska man sätta lapp på barnen så andra barn vet om de har nya eller begagnade kläder på sig? Bara så vi gör rätt där känner jag, man ser ju som sagt ingen skillnad så vore bra om du Becca säger till oss fattiglappar hur vi ska göra ;D

2013-10-06 @ 20:59:14
URL: http://jojjanpojjan.blogg.se
Postat av: therese lockner

Tycker synd om ditt barn som kommer få din syn på klasser Becca. jag fick alltid nya kläder men blev mobbad ändå.

Svar: Ja du Tessan!! Vad ska man säga :( men den där Becca/Sara som hon även kallat sig e ju nått psykfall som nyas blev utsläppt uppåt till i landet! Tur vi inte bor i närheten ser jag :D
Johanna

2013-10-06 @ 21:05:45
Postat av: therese lockner

Och de handlar inte klass skillnader. Utan hur man prioterar.
Jag har råd och köpa nytt men vill inte bara köpa nytt utan vill kanske spara pengar till henne så hon kan ta körkort/köpa lägenhet, plugga på universitet. Få en bra start när hon flyttar hemifrån. De tycker jag är viktigare än att hon ska ha bara nya kläder.
Och hon mår inte sämre av begagnade utan de jag hittat och även Johanna och andra jag känner som köper begagnat kan man knappt se att de är begagnade.
så de med klasser är samma som rasism tycker jag lär du även dina barn att vara svart är fel? väx upp och vi lever i 2000 talet nu inte 1800

2013-10-06 @ 21:40:18
Postat av: ...

Ok, vilken stor grej ni har gjort det till,
Ni målar upp och späder på, synd!
Jag tycker så, men har aldrig sagt att något barn skulle må dåligt, man kan faktiskt bli mobbad av att ha begagnade kläder.
Alla gör som dom vill, självklart! Men jag både sparar, gör saker, ska betala körkort, köper nya kläder...
-Johanna, psykfall??? Ni har bara målat upp en bild nu.




2013-10-07 @ 08:04:58
Postat av: Therese

Det var ju du som kranka ner på Johanna först för att hon köpte begagnade kläder. Om du tycker att alla ska göra som man vill skriver man inte så o speciellt inte att de är klasskillnad. Då har man en fel syn på saker tycker jag. Och hoppas att du inte lör dina barn den synen.

2013-10-07 @ 08:19:49
Postat av: Therese

När du först skriver att de är fel o köpa begagnade när man jobbar heltid och sedan att de är klass skillnader och att de kan bli mobbade bryr man sig inte om vad folk gör skriver man inte så. De är vad jag tycker. Jag kanske tjänar mer än dig men köper ändå begagnade de har du ingen aning om

2013-10-07 @ 08:23:48
Postat av: Jojjan

Körkort?! Jaha e du en liten snorunge alltså ;D ne men som sagt lev dit lyxiga o fin liv så blir de bra! Jag köper kläder för några 1000kr i månaden till Ella o vart jag köper dom ska du skita i!
Men att vi köpt bilar för 300 000kr kontant e nått jag e stolt över :D
Antar att du bor i lägenhet? Hyres? I så fall e de verkligen ingen klass på dig gumman

2013-10-07 @ 10:18:00
URL: http://jojjanpojjan.blogg.se
Postat av: therese lockner

Du har rätt Johanna. Vi får börja märka våra kläder med beganat skyltar ;) så att folk kan se att dom är det ;)
Den där Becca verkar inte vara gammal och inte lärt sig mycket i livet. Men de kommer väll fart henne någon gång också. Så lev ditt lyxliv du en dag kommer du inse att de kanske var fel. och hade önskat att du prioterat annorlunda.
Jag tycker tid med mitt barn och hitta på roliga saker är viktigare än att hon bara ska ha nya kläder.

2013-10-07 @ 10:27:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0