Ledig vare ja ;)

Ja som sagt så va man ledig i dag o de e ju inte så att jag kan sova bort halva dagen o bara göra ingenting, nae rå allt måste bli tipptopp denna dag.
Så jag städade i två timmar tror jag o då gjorde jag fasen allt, damsög, torka golvet, torka alla möbler i rummen, allt i köket såsom bänkar och luckor medans jag oxå tvättade massa maskiner. Tvättade även Mollans filt till korgen i vardagsrummet o överdraget till den i köket, så hon oxå får de rent o fint.
Mollan va ute hela tiden när jag städade o de va nästan så jag inte ville ta in henne efterår, för det e ju trots allt våran fyrbenta vän som drar in de mesta. Hon sprang bara iväg en enda gång faktiskt på den tiden med, så de e helt klart godkännt :D 

Tog en promenix på 40 minuter med henne innan jag åt lite mellis o stack mot stallet. Åkte o slängde fyra påsar med tomma flaskor som man inte får pant för med, så nu blev vi av med dom :)
Så nu ska de bara pantas tvä säck med burkar o flakor med =/ vad man samlar på sig asså helt sjuuukt.

Hästarna då fick gåpå töm båda två, men Conny bara lite jogging i låg form skritt och trav 20 min. Tog Anton 30 min ca o mest trav han med o att han skulle trava på hela tiden. Va helt slut efter de o Ogge trodde jag vart ute o sprungigt när jag kom hem för jag va högröd i ansiktet.
Så de känns ju att man fick motion kan man säga, tur att de båda gick superbra med så de va värt slitet ;P

Nått annat som oxå va värt slitet va städningen då Ogge säger "fasen vad du städat" så man får lite morot iaf till o göra om det. Känns kul att killar märker att man städat o inte bara går in o sätter sig i soffan som ingenting.
Nu ska jag fortsätta nörda i min morgonrock tills GREYS börjar =) HA DE GÖTT





Kommentarer
Postat av: maria

Tror du har nått virus eller nått på din blogg, varje gång jag går in på den kommer det upp en ruta att mitt virusprogram nekat åtkomst till skadlig webadress skogsturken/jojjan Så du vet :)

2011-04-13 @ 23:35:56
URL: http://mariabagenholm.blogg.se/
Postat av: Johanna

Oki. de va konstigt ska kolla om jag kan hitta nått :/

2011-04-14 @ 12:43:00
URL: http://jojjanpojjan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0