Fullspäckad dag!

Idag va man uppe med tuppen o fixade naglarna kl 8.00, så skönt o få dem fixade efter 1 månad. De hade vuxit skapligt mycket o de va två som va trasiga oxå. Denna gång blev de barbierosa med glitter lite uppdraget mot nagelbanden, men de e svårt o få de glittra på bilden så de syns inte så mycket.  
Efter de åkte jag förbi Däckland o skulle som om jag kunde lägga om till sommardäck, inte för de va bråttom i o med att vi har dubbfria. Men ställde mig iaf i kön o stod där ett bra tag, ellerr rent ut sagt ställde mig i kön 10.05 o åkte därifrån med sommardäck 13.00. Inge vidare o vänta så länge när man vet att de brukar va så snabba. Men de va tydligen en riktig struldag då ingen kom o bara la om däcken.
Sedan fick de bli en tur till huset o lämna däckena där ingen mening o ha dom på verkstaden när man har egen maskinhall snart. Så blev de en pratstund med svärmor om huset o lite allt möjligt, lika trevligt varje gång. Tur man kommer bra överrens med sina svärföräldrar =)

Efter de vare dax för stallet o skötsel av våra fyrbenta älsklingar. Mockade o gjorde alla höpåsar, sedan tömma jag Villmisen o Anton efter de. Så jag fick lite motion iaf, tömma ju 30 min ca med varje. De va duktiga båda två tycker jag, använde lite bommar oxå alltid bra o lägga till.
När jag fixade Villma inför tömkörningen passa de andra 3 djuren på o rymma, men som tur va fick jag in två i våra hästars hage o så fick jag tag i pysen till slut hahahhah. Så va de bara på med ELEN som finns i våran hage så de höll sig innanför staketet.

Måst hissa en foderföreläsning som vi va på igår Om St Hyppolit ett danskt foder. Hon som höll i föreläsningen va dansk med så man fick vänja sig ett tag innan mana fatta allt hon menade. Men vi fick även ett papper på svenska för varje del hon gick igenom oxå. Helt sjukt vad man lärde sig massa om saker man trodde att man kunde o foder som man trodde va bra för hästen. Som korn de va INTE alls bra för som de va som o öppna en skakade läsk när de kommer ner i magen, att 80% är socker i morötter o att man inte ska ge fetfor för de fortsätter o svälla i magen flus att de bara e som utflyllnad i magen så de kan äta mindre höselage! Så nu kanske vi ska byta foder iaf o prova deras märke, fick en foderstat av föreläsaren som hon trodde skulle funka så ska vi ha mailkontakt. Så va de allt i ett i deras foder med så man ska inte ha mineraler löst bredvid o minska havren för den behöver de inte, de ska få energi av grovfodret de får sa hon.

Tack syss för den nya headern med =) Gillar den mycket !

Åter i morgon mina vänner för nu ska de duschas o invätas GREYS


Kommentarer
Postat av: Kristn Mellqvist

Jätte fint, både naglar och header.....

2010-04-14 @ 21:26:28
URL: http://xtins.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tack tack Kicki =)

2010-04-14 @ 21:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0