Lördag & Söndag

Igår lördag va de ridning o lite fix här hemma som stod på schemat innan de va dax för julfest med Ogges jobb.
Vi va i ridhuset o red som vanligt o det blev upphöjda bommar på rakt spår, som träning för dom.
Conny som gjorde debut på bommar i varje steg gjorde dom upphöjda superbra! Han e så himla klok o fattar direkt att han ska göra vissa saker efter att han fått göra de en gång. Han va även jätte snäll o lasta o hela den biten, börjar även kunna stå still när jag ska sitta upp o går inte iväg efter jag sat mig i sadeln.

Julfesten va jättemysig o trevlig =D Lena hade gjort massa god julmat som vanligt o de va smarrigt.
Blev en lugn kväll trots att vi va hemma halv två tror jag, men det e skönt de med e ju lixom en dag i dag med.
Ogge o de andra grabbarna fick även en fin GPS i julklapp =) Vilket e så himla bra att han men kanske inte nått man köper direkt. Tack så jätte mycket!!!

Idag hade vi utsläppet så e blev ridning i ridhuset trots detta väder men de va ingen fara med de ju.
Blev lite jogging o övning att byta galopp över en bom i dag med Conny. han har faktiskt gjort några få byten utan bommen men bommen e ju ett bra riktmärke.

På vägen hem stanna jag o hämtade pizza plus tog en snabbrunda på Ica. Ogges föräldrar va här och åt med oss med. sedan städade jag o svärmor inne innan jag o svärfar stack ut i skogen o skulle hämta en gran. Så man kan säga att de va svärmor som städade o vi pilsade i snön. Men jag gjorde lite iaf o torkade golven i tre rum på undervåningen.

Vi lyckades hitta en gran som fick följa med hem men vi får se om de kan hittas en finare för den e lite gles ändå. Det va dåligt med sådana som inte va glesa så de va den bästa tills vidare. Tack för all hjälp i dag!!!

Nu ska jag unna mig lite glass medans jag listar ut hur man kan hitta filmerna i nya mobben, så d ekan lägags ut på bloggen med om de vart bra. Kram o hej på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0