Mycket nöjd

Jag e mycket nöjd med dagen =) Har vart i ridhuset med Conny bebis o han skötte sig super bra. För de första så gick han in ganska direkt i släpet dit o direkt när vi skulle hem. Han e inte riktigt överrens med vårat släp tror jag. För vi har ju en hylla o ett nät där fram som han inte alls e van vid, så har han inte åkt själv nu heller innan han kom till oss.

Väl i ridhuste tyckte han att speglarna o hörnen va lite konstiga i början, men det gav sig vart efter =D
Han va fin annars o framåt som tusan i början när jag skrittade runt. Blev mest trav o lite galopp bara för o känna på han. Så när jag trava av så bröt han av lite själv o va ganska flåsis efter galoppen med. Han som aldrig blivit trött typ när jag ridit han hemma. Tror att de kan vara så att de blev lite mycket för hans lilla huvud i dag därför han va helt slut.

Blev ju lixom nytt stall igår o nya hästar. Klippning i dag, utgång med ny häst i ny hage i dag, ridning i nytt ridhus med andra hästar o massa andra inrtyck som för oss e vardag.

Ser iaf ljust på tiden som komma skall nu! Känns som de vänder nu när man kan rida igen o Anton börjar bli bättre med o är nästan inte halt alls!!! Så nu kan man kanske bli lite mera positv.

Hej hopp i galopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0