Årets tävlingsdebut =D

Igår kväll bestämde jag mig för o åka till VRF o tävla. Hade sagt att jag inte ville åka för jag inte har hoppat mer än en kombination o ett enstaka hinder. men som syss sa ta de som träning när de e på hemmaplan. Så jag tog de som en träning o hoppade en 1.10 o en 1.20. I 1.10n kojm jag 5a av 40 starter så det e helt oki dubbelnolla va vi o red bara bra vägar inge räsr i omhoppningen. Så i 1.20n hade vi ett typ stopp för han började studsa o tog inte min framridning o sprang förbi hinder nr 3. Men jag e nöjd ändå, får tänka att jag for som en vante o hade inte trampet i stigbyglarna alls i sprången. Anton va iaf pigg o glad plus att han hoppa o for lite inne på banan. Ärovarvet ska vi inte prata om då va han lika galen som alltid o studdsa gärnet =)

Vi hade ju utsläppet idag o resten av passen så vi va ute tidigt o donade med allt. hann till o med städa sadelkammaren o fixa alla täcken, schabrak, lindon, paddar o massa annat. Så nu e de ordning o reda hi hi plus att de  eskönt att komma hem till ett stall som e städat, mockat o alla höpåsar e klara.
Hästarna verkade nöjda efter dagen när vi lämnade dom.

Just de ja vi tog lite bilder under tiden som vi väntade på mamma när hästarna va "nakna" ute i solen. Dert bev en hel del bra bilder =)

Nu ska vi äta lite mat. På återseende i morn =)
















Kommentarer
Postat av: tess

Grattis till placeringen!

2010-04-04 @ 22:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0