Hunnit en del

Idag har jag faktiskt hunnit en del här hemma. Svärmor kom i morse o började klyva ved åt oss, har bara en trave kvar nu sedan ska väl klara oss hela vintern. Jag körde ett par timmar med henne tror jag de blev mellan fika o lite damsugning o torkning av golven inne. Måste passa på när hunden e ute annars går de ju inte. Ogge har även tvättat våra bilar i dag medans jag städade o hade mig.

Syss o mamma va o tävlade i Findspång i dag så jag sket i o rida o de fixade hela stallet med. Jag o syss va i Mantorp o Ikea när hon kommit hem från tävlingen o skulle shoppa lite. Först o främst va de för Antons hovar vi åkte för travshopen hade ett medel som heter EZION som tydligen ska vara dunderbra för hovarna. Man ska se resultat redan efter tre veckor säger dom. Det va syss som hittade det på internet o något forum eller nåt där alla bara sa faan vad bra o att de va värt varenda KRONA. Ja de va inte så billigt 500 spänn för 1 kg som räcker i 30 dagar typ. Man ska tydligen minska vart efetr hela tiden o ge som mest i början, så om de funkar får de bli ett vardagligt giv till honom vartefter. Men men måste prova o se iaf innna man kan utesluta de med. Ikea hade inte d evarken syss elelr jag va ute efter så de blidde bara en dörrmatta för 4 kr till våran fulingång o två plastblommor o ha på övervåningen tills vidare.  

I morn kanske de blir ridhuset för min del om inte paddocken kan användas, men de e väl inte så troligt efter allt regn som vart. Har även inventering i morn på jobbet mellan 20 o 00 säkert. Så de kommer inte bli någon bloggning i morn kan jag lova.

Sov gott med er, de ska iaf jag göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0