På tiden

Nu har jag nog slagit rekord för o inte ha bloggat på 6 dagar!!!!

Men får väl dra en vekouppdatareing ;P

Julen va bra o lugn, vi va 14 pers hos oss på julafton o de va kanonlyckat. Alla hade med sig lite mat var o det va jättegott. Tyvärr äter man ju så man håller på o spy rent ut sagt men va fasen de e ju bara jul en gång om året, som tur e! Juldagen o annandagen blev slappardagar med lite mys o bus hemma. Skönt att bara få vara o så klart fick vi ju röja lite hemma med efter all mat o dricka. Vi hade ju inga julklappar mer än ett var för 100 kr som vi typ bytte med varann.

Eftersom mamma, pappa, jag o Ogge hade fyllt år innan så vi fick ju lite presenter med :)
Jag fick en lila morronrock från chili, en tröja från Lindex o ett par bokstäver till båda toadörrarna den ena WC o den andra BATH. Men Ogge va nog den som blev mest paff då han fick massa saker till vårat kommande barrum, så nu får vi sätta fart med det :)

Hästarna fick en skrittur på annandagen ute innan hade de vilat hela veckan, vilket de va välförtjänta av eftersom de gått så himla bra innan.

I måndags så skritta vi barbacka i joggingform på båda i den höga snön inne i paddocken, va ju så himla disigt så vi ville inte rida på vägarna då när man inte ser ett skit.

Igår blev de ridhuset o de gick bra båda två men de märktes direkt att de vilat ett par dagar. Conny gick däremot direkt in i släpet både dit o hem så hans vila va nog bara till nytta så han fått smällta allt som hänt innan.
Vi hade ju lite pyssel när vi skulle fixa hästarna med eftersom de inte finns någon el i stallet, den hade tydligen vart borta hela dagen :( Inge vidare när man som inhyrd inte vet vad man ska göra eftersom hela familjen e bortrest som vi hyr av.Så får man inte tag i någon av dom på telefonen heller :( Största problemet e ju om vattnet skulle frysa för då blir de verkligen jobbit, får bära en skaplig bit från hundpensionatet o ner till stallet. Så e de ju sex hästar med, dom dricker ju minst en halv hink med när de kommer in från hagarna var.

I måndags va jag o fixade nya naglar så nu behöver man inte skämmas på nyår, bara parta parta :P
Blir en lugn nyår tror jag med vänner o god mat, ja lite dricka med så klart. Får se hur de blir med Mollan oxå tycker ju lite synd om henne o vara ensam hemma hela kvällen.

Nu ska jag ta tag i dagen så får ni mera uppdate i morn. Ciao


Mitt skal jag klickade hem till min älsklingen


Nyårs naglarna :)


Bokstäverna till våra dörrar, lite gamal stil som passar perffa

Kommentarer
Postat av: Tess

Mysig jul!

Fint skal till mobilen...

Vart blire nyår då?



Kram

2010-12-29 @ 18:52:41
URL: http://mummytessizen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0