De va de

Idag vare onsdag IGEN då shit va tiden bara rusar, sista veckan på söndag förklarar jag semster i 4 VECKOR!! Satan va skönt de ska bli o roligt med o dona med gården, sola o få lite färg med hoppas jag. Men vi har ju massa utomhus jobb framför oss så lite sol ska man väöl få på sig iaf?!

Idag va jag o Ogge o kollade på en bil i Mellösa som va väldigt intressant o vi hade nästan bestämt oss, skulle bara kolla serviceboken då vi såg att det va en IMPORT! Imane va faan tänkte vi man kollkar ju inte om de e en import när man köper från firma, så de blidde ingen bil för oss bara o åka hem igen va ju bara 3 timmars resa lixom gghhhaaaaaaa!!!! Så skulle jag egentligen ha jobbat typ 2 timmar i efetrmiddag med för diom va en kort, men jag ringde o frågade om de klarade sig. Jag va ju tvungen o skjudsa hem Ogge o tillbaka o så jobba 2 timmar o hem igen efter de, så de där två timarna va ju helt onödiga då. Så jag typ slapp eller aa de förstod att de jag inte hade nån lust när man inte får ett tack mer än från de som jobbar lixom o inget extra heller trots att de egentligen e ens lediga dag.
Så jag stanna hemma o fick klippa gräset för första gången, asa rligt o köra jhhuuu måste jag göra igen hi hi. Blidde även lite rensning i grusgången på ogräs som nu va visset o lätt att få upp.

Anton fick vila i dag med för han fick ju vaccin i måndags.Villma fick lite laser i dag för hon inte kändes fräsh o hon va som vi trodde stel i nacken o lite på högersidan, så nu hoppad vi att de ska släppa lite o så får hon en omgång igen nästa vecka. Anton fick ingen laser för han känns kanonfin i ridningen o aldrig stel eller så.

Igår va de LILLEBRORS födelsedag så vi va där o fikade lite o firade han. Han blev jätte glad för sina presenter o uppsakattade dom till max vilket e sååå roligt!
han blev förresten 17 år o lika dant där fasen vad tiden går asså inte klokt, snart e de ju studenten för hans del med.

Förut när Ogge o jag satt ute o mös i badenbaden så kom en lten del av fam. Blid med en inflyttningblomma =) Dom önskade oss välkommna o lycka till med huset, vilket vi tackar jätte mycket för alltid trevligt med blommar finns ju lite plats o ställa sånt på här =)

Mollan förresten har blivit mycket bättre på o lyssna på oss nu o gör framsteg =D
När man ska gå ut hoppar hon inte på dörren längre utan hon sitter när man säger sitt o sitter tills man öppnat dörren helt o säger varsågod. Likadant när hon får mat så sitter hon till det e varsågod. Ute bryr hon sig inte massor om bilarna längre utan kan va lös hela tiden o man kan få ta henne ibland för att va på säkra sidan så hon inte springer efter bilarna. Så nu tränar vi vidare o hoppas på att hon ska bli ännu bättre! 

See ya friends






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0