GLAD !!!!

Idag e jag fasen glad =) Japp vi skritta ut på våra hästar i dag o dom va varken halta eller svullna nu wwwiiiee, så nu hoppas vi att de bara blir bättre. Ska skritta en runda i morgon med tänkte vi så blir de lite trav på måndag om de inte blir sämre förståss. Det va de glada beskedet som jag började min dag med!

När vi gjort stallet klart så donade jag lite hemma. Blev kanske inte allt för mycket gjort i dag men men det e ju trots allt semester med så man kan väl inte fara runt o fixa allt direkt !??! Svärföräldarna skulle bort i dag så de blev en snabbis med kaklingen innan han va tvungen o sticka hemåt. Men av de som e kvar så tar han de på en dag tror jag faktiskt.

Ogge har tvättat bilen iaf o de behövdes kan jag säga, dammig grusväg o så regn på de så blir ju inte bilarna allt för snygg. Jag har även försökt o få ett par 4 armade sjusstakar att bli blanka igen som jag hittade på magasinet o bara skulle ha =P Men det va lättare sagt en gjort för silverputs bet inte ens, så ska se om jag ska prova lite andra metoder som Ogge hittade på internet med salt, kokat vatten o aluminiumfolie ska tydligen funka jätte bra. Någon som vet nått bra man kan använda??????  

Jag gjorde paj av mina hallon i dag o shit vad god den blev, Ogge godkände den med hi hi.
Vi va en sväng uppe på magasinet med o kollade lite möbler e helt fullt av dom!!! Tänkte om vi kunde hitta något till hallen men icke sa nicke de gjorde vi inte. Skulle ha hämtat bordet jag ska måla till köket med, men dessa jävla getingar rent ut sagt vill ju inte sticka. Deras bo har bara vuxit i sället o de gillas inte alls. Men vad ska man göra åt dom e ju tydligen invation i hela landet enligt nyheterna.

Nu i kväll grillade vi lite o mös med tända ljus på bordet, mycket mysigt  blev det o maten blev toppen.
Ska vara chaffis till svärföräldrarnas kompisar i dag med när dom fått nog o vill åka hem. Dom skulle på Vikbolands spelen uppe på Ro Café, inne i Husby samhälle. Det e Krister som ägde Baccus för ett tag sedan som har det, kanon bra mat som jag kan rekomendera.

Har suttit o planerat för vårat bar rum i dag med o bläddrat i ikea katalogen o på deras internet sida. Ska bli så roligt o inreda det med fotöljer o en bar, hoppas att man kan hitta en som passar bara finns inte så mycket på blocket för en ny e väl svindyrt. Har även kollat in skåp o bänkskiva till badrummet där tvättmaskin o torktummlare ska stå. Så de ska oxå bli sjukt roligt o inhandla.

Ne nu får de va nog för i dag åter i morn tror jag.........



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0