UNDERBART!

Sitter i soffan just inkommen från tomten, har suttit ute o grillar o pratat lite skit. Jag har även klippt ner två asa stora buskar som så småningom ska grävas upp. Men tills vidare får de bli lite mindre så jag inte stör mig allt för mycket. Blev en skaplig hög med skit som får köras bort i morn med gräsklipparen o vagnen, lite sent o fixa det nu.

Efter jobbet mötte jag upp mamma en sväng i stallet o fixade i ordning där o släppte ut djuren. Vi har gjort nu så de får vara inne på dagen när de e så varmt o ute på natten i stället, dom verkar vara jätte nöjda med det hittills. Så om e funkar så får de bli så över sommarn om de ska fortsätta vara smällhett lixom. Mamma va o vaccinerade Anton panton på kliniken i Marby med i dag det va därför hon va i stallet när jag kom ut. Tack mammi! Det va perfekt att dom kunde i dag med så kort varsel, men de stack han ju i släpet så de tar ju ingen tid för dom  då heller. Tur ha e så snäll så man inte ens behöver last ur han o att mamma kan åka med han själv oxå =)
I morn o på onsdag blir de nog bara en barback skrittur med dom för Anton får ju ine bli svettig o anstränga sig efter vaccinet, så i denna värme kan man ju inte rida något alls då. Villma ska få laser på onsdag morgon så hon ska ta de lugnt innan nu o efter med, så de passar perfekt med skritttur då.

Vi cyklade även en sväng ner mot sjön innan vi gick in så Mollan fick springa av sig ordetligt. Hon blir helt tokig när Ogge cyklar ifrån henne, då gnäller hon så man tror de e cykeln som gnisslar. Men bra e de att hon kan springa massa inför nattens sömn. 

I morn ska man påt igen o sedan blire en dag ledigt med massa planering som vanligt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0