1 maj

Iadg har man jobbat den segaste lördagen i hela mitt liv =( stan hade ju bara öppet 12-16. Men vi hade öppet som vanligt jahaaa då inte ska vi ha stängt nej nej hahhahha. Efter jobbet stack jag till stallet o skulle fixa Anton panton inför morgondagens tävling. Så under dagen har jag haft kontakt med en tjej som e återförsäljare för St Hippolyt fodret http://www.hippolyt.se/menuSV.htm som vi va på föreläsning om för ett par veckor sedan. Så i dag skulle hon komma ut till stallet o prata med oss om fodret lite o se våra hästar, för hon kunde ju se om hennes foderstat va bra  för dom. Så nu har vi bestämt oss för o prööva det e 3 månader för o se om de kommer o må bätte o bli finare.
i o med att man börjar med etta foder så tar man bort allt annat o alla vitaminer med, så får de allt i detta foder som de behöver. Så vi ska pröva natur musli o irish mash, naturmuslin e för alla olika hästar spelar ingen roll om de aldrig blir ridna eller om de e hårt tävlande hästar. Så ska vi köra med irish mash tll det för de e för högpresterande hästar, så man kan ge de före o efter klasser på tävling o när de tränat hårt ett pass. Så som sagt ska de bli vällldans intressant o se om de förändras något våra djur.

Igår så tog syss djuren för hon va ledig så jag hade en stallfri dag faktiskt =) Det e ju inte ofta man har om man e hemma o inte e bortrest.

I kväll e de förresten första MOM så får se om jag åker själv eller om Ogge vill med.

Nehe ska fortsätta se på Valander nu, hoppas på en bra tävlingdag i morn =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0