RADERA DENNA DAG!!!!!!

Vill bara få denna dag ogjord just nu. Har vart i Linköping ta med faan hela dagen o skulle ha gjort 2 starter i detta skitväder. Men vädret kan jag leva med det va bara de att när jag väl skulle rida fram till första klassen så va underlaget på utebanan skit asa halt o slipprigt. Försökte iaf göra de bästa av situationen o rida på så gott de gick. Så fick man gå in o börja hoppa fram så jag tog ett par varv i galopp o mamma säkte räcket. Red emot o han gjorde ett jätte fint språng men tackvare det pissuga underlaget även där inne så snubblade han o gick på knäna! Han blev stelhallt på vänster fram o va bara o hoppa av. Inne i ridhuset va det helt stenhårt förutom framför o bakom hindrena där de va största gropparna o en kant till de hårda igen. Så de e väl annledningen till att ingen flyttar på hindren när de e stenhårt runt om. Så syss red bara första klassen med ett skitpet o Villma va lika fin som förra helgen =) Så hon strök sig tills i morn o sista klassen i dag. Så de va helgens tävling! Fick även uppleva när en tjej blev släpad efter sin häst som skenade ut genom ridhuset o släppte av henne på grusplan, fyy faaaann vilken skräck. Men hon va ganska oskadd när jag kom frm till henne iaf. Väldigt grusig o närblod som blev i hela ansiktet dock. Hoppas de gick bra för henne sedan. Kan tillägga att undertlaget va inge vidare på banan heller, skit blött o inte alls roligt! Så även om jag hade startat mina klasser i dag så hade vi nog inte åkt i morgon iaf.  

Men inte nog med det så pajja bilen på vägen hem så man bara kunde åka i typ 40, så de va bara o stanna vid Herrbeta så Ogge fick fixa dit svärfars bil så vi kunde köra hem hästarna.  
STORT TACK TILL OGGE O SVÄRFAR SOM KOM O HJÄLPTE OSS HEM!!!!!!

Nu blire en dusch o försöka hålla skenet upp trots att jag bara vill TJUTA!!!!! Hoppas bara Anton blir bra igen snabbt o att han bara fick en rejäl smäll.


Kommentarer
Postat av: Kristin Mellqvist

Usch vad trisst. Vart var ni och tävlade? Hoppas Anton kryar på sig snart.

Kram

2010-05-08 @ 23:12:44
URL: http://xtins.blogg.se/
Postat av: johanna

vi va i linköpng. ja jag hoppas han blir bra igen snart

2010-05-09 @ 09:52:22
URL: http://jojjanpojjan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0