Conny

Conny fick ett pass i ridhuset i dag med o de blev bommar i galoppen denna dag, gjorde ju traven såå bra igår lixom så barra o pröva. Vi la bommarna på kortsidorna så i traven red jag på en åtta över dom o bytte vrav på mitten. Han e lite spänd i högervarvet har jag märkt så de blev mest o försöka få han avspännd o att han runda skänkeln o inte föll in mot mitten.
Så i galoppen tog jag fyrkantspåret runt o han bara fick rulla över bommarna o han skötte sig super. Han taxera o greja i vänstervarvet o va avspännd. Men i högervarvet va han mera spännd o travel låg väldigt nära till hands då kännde jag. Men han fick pusta lite o sedan tog jag höger igen o då va han mera avspännd o taxerade lite mera oxå själv, bröt inte av så mycket som innan heller så de va skönt.

När jag travade av så va han asa fin o verkade väldigt nöjd med livet, tycker det e så roligt o få jobba o han vill göra sitt bästa hela tiden. Så nu blir de lite jogg ut på onsdag o ridhuset igen på fredag tror jag. Han kommer nog utvecklas massa nu under vintern känns de som =) Ska bli sjuukt kul o se han utvecklas o farmför allt roligt o jobba med honom.

Nu blir de duschen o sedan krypa ner i nya lakan. Ciao!!!!













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0