Pay and Jump

Är sååå NÖJD med CONNY efter dagen.
Han va självklart såå spänd o hade högsta nacken ever när vi lasta ut honom, tur jag tränsade hemma så jag slapp de i transporten kan jag säga. Försökte gå med honom lite på gräset vid transporterna när vi kom dit men va bara o slänga på han sakerna o hoppa upp i stället. Han e ju inte så liten när han sätter upp huvudet.

Men iaf till ridningen då; jag trava fram han på gräset o försökte ha han lugn o avspännd vilket lyckedes till 100 %!!
Han va såå fin o lugn, gick sedan upp till framhoppningen o red lite där bland hindrena o började hoppa fram i trav. Sket helt i galoppen då jag ville ha han lugn o fin i stället. Men vart efter kunde jag ta räcket o oxern i galopp med o han va så FIN och LUGN kan jag tillägga. Faan känndes helt underbart att kunna hoppa fram o rida bland andra hästar som han inte gjort förut. Men jag hade dock bara två med mig inne där men iaf ;) därför passa jag på att hoppa i lugn o ro.

Inne på banan då i 90 cm trava jag mot ettan o försökte rulla på så fort de gick i galopp igen. Fick göra två volter då han hade korsgalopp o hindren kom ganska snabbt. Men som sagt va all fokus på lugn o avspännd i dag så hade jag ju inte en chans heller utan man åker ju dit för ATT KUNNA LÄGGA EN VOLT eller liknande. Men han va annars inte i ett hinder o rundan kändes så BRA!!!

Till 1 meter så sket vi i att hoppa fram något då han antingen kunde behållt lugnt eller stressat upp sig. Så vi chansade o sket it, travade o galoppade på gräset bara o höll han lugn. Denna runda va kanske inte känslan helt hundra då han landa i korsgalopp flera gånger o jag la en volt o hade ett pet. Men mamma sa att de inte alls såg dåligt eller farigt ut som de kändes. Men de va ju oms en grundomgång o en omhoppning, så i 90 red jag hela allt för han gick så bra o bara passa på. Men till 1meter så va de en tjej ivägen till omhoppningen så sa dom varsegod o rid till nästa så va bara skita i de då. Vilket va synd för tror de hade vart bra o låtit han gå ett par hinder till.

Satsar på Sörping till nästa helg då blir de 90 och 1meter på deras utebana =)

De va allt för idag =) Tjjjaarråååå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0