Tävlingsdebut

som heter DUGA!!! Faan rent ut sagt vad nöjd jag e efter dagen, heelt SJUUKT!!
I 90 va han nolla o klockren sådan med galopp från början till slut o rätt galopp efter alla hinder, så bra de bara kan bli. Va cool o lugn på framridningen/framhoppningen med o jag travhoppa nån gång innan jag kom i galopp bara för att vara på säkra sidan.

I 1 meter hade jag ett skitpet på ettan för jag kom ganska stort eller AS stort hihih. Men annars va han fin där med o bara letar hinder, samm som i 90 ingen korsgalopp eller fel galopp där heller.
Kanske att jag kunder försökt han han lite lugnare o inte ridit iväg han så mycket som jag gjorde, men men inge proffs här inte ;P Jag red på 4 prång där de skulle vara 6 korta egentligen så liite kan man ju ta o tagga ner, red på 5 klassen innan o då hoppade jag bara in o rullade på lixom. Men bättre att låta han gå på ett mindre när de e så litet o han inte orkar korta sig riktigt ännu. Vill ju hellre ha rytm o flyt än slitit o dragit. SYSS filma o fota så de kommer upp lite senare. TACK SYSS DU E BÄST!!! Kul att Martin min jobbarkompis kom o kollade på mig o Tess när vi red =)
han kunde till o med stå i släpet själv o äta lite hö mellan klasserna o de e inte fy skam heller =) Bästa bebis <3

Nu ska jag fortsätta njuta av dagen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0