Onsdag 16/2-11

Idag va jag i stallet innan nio o släppte ut alla utom våra hästar, för Linda skulle kolla på Conny.
Hon gick egenom han i en timme o jag fick mycket beröm för att han blivit fin o ändrat sig massor. Men han satt fast lite i vänster fram o höger bak så de kunde va boven bakom att han kändes lite struttig. Så de va skönt att jag hade rätt om att de va något som inte va som de skulle iaf, trots att han går jätte bra nu.
Men vi skulle fortsätta rida på o så får vi ta en koll igen i sommar tyckte hon, om de inte va så att jag tyckte han kändes konstig innan dess. 
Ska exprementera lite med paddar under sadeln sa hon med för den skulle behöva komma upp lite till bak, så vi får se om vi kan lösa det. För hon sa som vi att de inte va nån ige o prova ut en sadel nu redan för han ändrar sig så mycket hela tiden. Kan va lagom i Arpil/Maj ungefär. Så nu e vi med igen =) Bara träna träna o träna =D

Gjorde stallet klart o åkte sedan till syss jobb o klippte mig lite, sidecuten hade ju blivit så lång nu o så klippte vi upp de lite baktill med =)

Stack sedan hem o åt en liten lunch innan jag o Mollan gick t o tog in ved. Blev även massa lek o en promenix en bit på vägen i KOPPEL, hon som inte haft sitt halsband på sig på en månad o inte haft koppel på en månad heller. Liite ovant vare o de blev massa lydnadsövnigar på vägen bort o tillbaks.

Damsög sedan hela undervåningen o trokade alla golv, köket tog jag 2 ggr till o med för de kändes som de inte blev rent annars. Han även torkat alla bänkar o bordet i köket plus alla möbler i vardagsrummet, så nog e de rent iaf. Nu har vi paus jag o Mollan, hon snarkar i sin korg o jag passar på att blogga. Hoppas att älsklingen kommer hem snart med så de blir lite mat i magen.

Ha en bra kväll alla. Kram på er


Dagens sår, på bättringsvägen iaf =)


Dagens lunch, nyttig som satan ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0