Dagarna som vart

hittills har bestått av mycket jobb o HÄSTAR så klart =)

Måndag
Mammsen o jag fixade allt i stallet så när syss kom ut kunde hon bara hoppa in i bilen så brassa vi tilll ridhuset.
Blev lite jogging med mycket galopp, filmen kanske ni såg. Men han gick super bra o höger varvet börjar bli bättre o bättre. Ska ta ut Linda igen i slutet av januari sa hon, så får vi se om han bivit bättre i sin kropp då o förädrarts muskulärt med. Blir ju lite blind när man ser hästen varje dag, de utanför ser oftast bättre hur dom förädras. Som ryttare märker man ju mera att vissa saker funkar bättre och bättre.

Tisdag
Blev oxå ridhuset o denna gång lite hoppning =)
Han hoppade kombination för första gången i sitt liv uppsuttet. Så la vi till en oxer o ett räcke med så de blev en liten bana på ca 90 cm. Han sköter sig super bra han e pigg o drar lite till och med efteråt. Men han blir ju lite osäker första gången man rider över en bom eller ett hinder så man får ha ett spö o bara visa han att de inte e nån fara ungefär. Men de kommer väl med rutinen tror jag vart efter. Men han e iaf klar med vad han ska göra så fort man hoppt en gång trots osäkerheten. Man glömmer ju bort att det e första gången man gör mycket saker med han eftersom han e så pass lugn o cool som han är.
Igår va bara 4e gången han hoppade uppsuttet med, så man får inte ha så höga krav ju. Får se vad Björn kommer ge för dom nästa helg hi hi, ne vars men lte tips o trix skadar ju inte. Så e de ju meningen att de ska bli fortsatt träning för honom oxå så han blir redo att åka ut o göra några starter i sommar.

Onsdag
Tack vare att han gått ganska hårt två dagar så blev de en skrittur ute barbacka med syss o Anton. Skönt o bara skritta 40 min o snacka lite skit :) Man ska ju inte köra skiten ur han helt lixom.
Syss gjorde hela stallet i dag med så jag kom bara ut o red hi hi LYX, tack vare att e va vårt insläpp men jag jobbade ju till fem. Annars e man ju ledig varje onsdag men blir de i morn i stället. 

Torsdag
Är planen ridhuset o kanske lite lydnad i form av ett sockerbitshinder och INTE dra på efteråt utan lyssna på mig. Annars blir de väl lydnad utan hinder ;P

Fredag, Lördag & Söndag 
Blir de ledigt för herrn då jag jobbar hela helgen :(
Tror de blir en bra vecka träningsmässigt iaf, så påt igen på måndag.

Nu ska jag fortsätta o hänga i soffan med min älskling o älskling. Har kommit under full med massa nya skaer på telefon nämligen. Jag e som ett litet barn som lär mig nått varje dag om den. Bara liiiite BEROENDE med ;)

Trevlig kväll




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0