Helgen

är snart över och jag går in på sista semsterveckan för detta år bbuuuhhhuuu :'( VILL INTE tillbaka till jobbet!!!!
Aja bara bita ihop och köra igen!

Tävlingen gick superbra tycker jag och jag är sååå NÖJD med bebisen. Felfri i 110n och två ner i 1m.
1m
red jag inte alls bra och kom inte ner i sadeln eller nått, lixom flaxa runt där uppe på och bara åkte runt :(
De bommar han fick med sig va på en linje oxer-räcke, kom jätte stort för han bröt av till trav och när han galopperade igen så låg vi stort. Hade ju inget kvar att göra förrrens hindret kom så därför blev de som de blev, så kom vi i lite fight ner till räcket och nära tror jag så den bommer föll med.

110n va jag nere i sadeln och han skötte sig kanoners på alla relaterade avstånd som va. Mur hoppade han som hinder nr 2 och det va även första gången för honom. Annars va banan ganska så teckninsk emot de andra 110n som jag hoppat. men de va ju Magnus som byggde och han har ju en helt annan standarad ;p De ända hindren av 8 st som inte va relaterat va nr 7 och 8 så det va lite och tänka på, speciellt med Conny ponny som inte e riktigt färdig i galoppen ännu med att komma tillbax på avstånd. Däremot i kombinationer är ha alltid snabb upp även om han kommer lite utifrån med fart in, så där är han väldigt bra :D

Måste dock klaga på det dåliga underlaget både på framhoppning och inne på banan!!!! Katastrof rent ut sagt, djupt som faaan, till och med så de känndes med stora Conny lixom. INTE OKEJ!!! Kommer nog aldrig mera åka dit tyvärr, annars bra tävlingsplats med en framridning och en framhoppning, samt tävlingsbanan. Bra organiserat i övrigt med in och utsläpp :D

Nu ska han få vila i 1 vecka och veckan efter det så ska han gå lite på halvfart bara uteritter i skogen och lalla lungt. Så får vi se vad nästa tävling blir, har ju en jobbhelg framför mig coh en helg med GIRLSEN så de passar perfekt med lite vila då.

Annars då?? Joo va på babyshower igår kväll hos Monica och sockerbiten, va inte med förra gången för jag tävlade även då. men denna gång blev jag bara en timme sen ;D Så det va mat , drinkar och lite lekar och massa bebissnack så klart!!

Ikväll har darling och jag grillat och nu slappar vi i soffan, har förberett lite dip och grönsaker med tills senare mmm gott.
Trevlig söndagkväll mina vänner


Vinnarrosetter till unghästarna ;P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0