Ledig underbar dag

som har vart fullspäckad från morgon till kväll. Tog faktiskt sovmorron tilll hela halv NIO wwwooohhhoooo kors i taket ;P Sedan upp och äta frulle innan jag stack bort till hästarna och gjorde stallet innan de va nagelfix dax halv tolv. Va sånt himla flyta att de va en som ville byta tid annars hade jag inte kunnat fxa dom förrens v27 och de e ju ett tag kvar.
Blev ljusa franska denna gång lagom till sommaren =)

Blev lite handling på Ica innan jag åkte hem och lite system åt min äslakling, som inte skullle hinna de innan midsommar annars. När jag kom hem städade jag en snabbis, bara damsugning och golvtorkning= snabbstädning hehe.

Åkte sedan och red Conny bebis ute en sväng och FAAAN VAD BRA han gick heeelt sjukkkt KUL!!! Red på en helt nyharvad väg ner till e stor vall som jag galoppjobbade honom massor på. Detta va tredje dagen han fick ganska hårt pass speciellt i galoppen. Han har vart välldigt lugn och sansad med och jobbat på som bara den. Har även börjat sitta ner ganska mycket i traven för han ska vänja sig vid att de inte bara e galopp som gäller så fort jag sätter mig ner. Så nu relaterar han han de inte ens till galoppen längre :D
I morgon tro jag att de blir lite jogging bara på vägen så vila fredag och lördag, det e han värd efter alla dessa duktiga pass.

Svärfar och jag har diskuterat och planerat lite i stallet med, eller jaa MEST HAN faktiskt :D Han är bara för bra Ogge papps, sliter som fasen med stallet!! Tror de kommer bli toppenbra iaf när de e klart och framför allt skönt och ha de hemma. Men nu känns de ju som att de e hemma typ nu med efetrsom det bara e FEM min till dom hiihi :D
Nu ska klippet i föregående inlägg funka med :P

Ne nu ska de duschas lite ha en bra onsdagkväll alla!!





 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0