Jag e såååå GRYMT BRA

Torsdag:
Blev en dag på jobbet till 18 och på vägen hem fixade jag djuren. Svängde förbi pappsen med o pratade lite skit samt hämtade en skiddress som Ogge skulle se om han kan ha. Så slipper han köpa en ny till fjällenresan nästa vecka.

Fredag:
Blev kortisdag på jobbet såååå SKÖÖÖNNTTT älskar o gå hem 16 helt ärligt hahha. Stallet o fixade allt plus hästarna så de bara va o dra till ridhuset direkt när mamma o syss kom ut. Joggade o red lite bommar med han, fokus va HELA tiden på låg nacke o lugn. Vilket han gjorde asa bra o jag e mycket nöjd med ridpasset.
Blev tacos o mys på kvällen med älsklingarna mina. Somnade i soffan sittandes så kanske att man va trött?!??! ;P

Lördag:
Utsläpp o ridtur i solen stod på schemat i dag. Blev en skönt tur med lite blåst men ganska oki ändå. Conny va superlugn o jubbade neråt med nacken faktiskt. De behöver verkligen ridas ut nu när de finns möjlighet, så de får lite bjudning o glädje.
Va hemma redan halv elva o då bytte jag bara kläder o började i stallet direkt. Blev två timmars slit o det e jag sjuukt nöjd med. Lite lunch o slapp innan de va påt igen o körde två timmar till. Så nu är all skit utkörd o massa boxar bortplockade. Svärfar o jag pratade lite om hur de ska göras med vissa saker oxå så de kommer bli så himla BRA.
Mollan som sprungit ute hela dagen fick ett bad nyss så nu är hon ren o fräsh igen pluttan.
Nu ska de snart lagas lite mat o mysas i soffan igen.

I morgon ska jag fortsätta i stallet, rida o ta in ved. Blir säkert lite annat med lom de hinns. Hoppa lite ska vi göra i morgon om de inte e nån annan i ridhuset förstås, efetrsom det e lördag man får ha hinder.

Ha en bra kväll alla =) Kraaamm





FOTO Syss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0