Måndag

Idag va det bara en kortdag på jobbet och gud vad de dagarna e SKÖNA :D
Åkte sedan till stallet och fixade allt och pållarna med så de va redo för ett ridpass hos Tessan i Boberga. Red denna gång ut i hennes paddock och de underlaget va superbra tycker jag, paddex med vardagligt slitage så de gick inte att jämföra med Vrfs.
Conny gick så sjuuukt BRA asså helt sanslöst!!! Allt slit med massa galopp ute på rakt spår och massa avsaktningar och fattningar har gett reultat :D Han va lugn och inte ett dugg stressad trots att han inte e van att gå på så mycket volter just nu. Men som sagt lugn och fin då jag red mest stora och små volter plus runt fyrakanten, så han fick både komma tillbax och galoppa på lite. Så kul nu att man kommit så långt att man kan påverka honom i galoppen och att han blivit så lydig (på ett GUMMIBETT)!!!!

Nu blir de en dusch för mig coh sedan nanna kudden. I morgon e de jobb som gäller och hemma ultrat, så jag får se lilla tösa IGEN :D Känns ju som de va igår lixom hihiih, Ogge ska inte med denna gång då vi va förra veckan och han slippper ta ledigt från jobbet nu med.

           Puss och hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0