Jahopp det e roligt nästan jämt!

Idag kom sotaren vid 9 och typ gjorde INTE alls de han skulle!!! Han damsög och gjorde skortstenen MEN spjuten på baksidan av pannan kan de aldrig få upp!! Fattar inte hur svårt de ska vara asså, jävla tunnisar eller e de latmaskar!?!? HElt sjukt att man betalar för nått som man själv gör sååå mcyket bättre, bara för att försäkringen ska täcka! Men nu blir de att kolla annan firma så man får betala för de de faktiskt GÖR och SKA göra!
 
Så när han sa att han va klar och att Ogge fick kämpa med spjuten för han inte kunde så hörde jag hur de droppade och skvalade inne i pannrummet. Så när jag kollade rann det ner vatten från hela taket och pannrummet blev fullt på golvet.
Men ogges pappa va i närheten och kunde komma ner till en ganska så uppskärrad och irriterad Johanna med en Ella i enbart blöja. Men jag försökte ta på Ella kläder när jag väntade och hörde då hur de bara skvalade innne på kontoret där dörren i övrigt va STÄNGD...... så jag satte ner Ella i sängen och for in på kontoret och ser hur de bara rinner på hela väggen och för våran skrivare och ner på skrivbordet. Så i ren panik lyckas jag får ut alla dataorer och viktiga papper och la allt i våran säng! Men skrivaren fiock jag hälla av vatten från och den va full med vatten sedan när vi kollade oxå. Ogge fick åka från jobbet och hjälpte mig att ringa försäkringsbolag och sotningsfirman.
 
För det va sotaren som hade kommit emot våran kran till vattensystemet, så det fylldes på och expantionskärlet rann över på övervåningen och allt vatten rann ner på väggarna till undervåningen.
 
Så nu hoppas vi att deras försäkringsbolag ska ta detta och att vi slipper allt för många kostnader, då vi som vanligt INTE gjort nått fel! Sååå less på att råka ut för nått varje år slom inte är vårt fel men kostar oss massa tid, energi, pengar mm.
 
Så det va dagens ROLIGA inlägg, ha det gött alla

Kommentarer
Postat av: Carina Henriksson

Vilken skit dag.. Stackars er. Tänker på er.. Hoppas ni får hjälp snabbt.. Kram ses i januari?? Eller var det i december? :-)

2012-11-29 @ 22:38:25
Postat av: Jessica

Lider med er :( hoppas allt löser sig med försäkringsbolaget ! Tänker på er <3 kramar

2012-11-30 @ 06:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0