Tisdag

Idag har vi mest slappat känns de som.... Inget plask idag eftersom det e lov. Igår gjorde jag fruktpure så idag fick de bli mat. Orkade inte göra allt igår, tar i trots allt lite tid med tre olika puréer.

Va även ute en sväng och räfsade löv, men som vanligt har jag av skaftet till de redskap jag använder! Så skippade det och åkte till Villma.

Gjorde klart allt och lindade hennes ben med back om trackpad. Troligen har hon fått mugg så hon e jättesvullen i det benet. Det e så konstigt för efter att vi hittade det och började tvätta varje dag har svullnaden blivit värre?!
Det e inga sår utan bara skorpor som man kan gnugga bort med ljummet vatten. Vi har aldrig haft mugg på våra hästar och vet inte hur de brukar bli heller. Känns inte som det e någon idé att ringa vet eftersom dom inte kommer ge penicillin för svullnaden...... Ska vara mer öppna sår i så fall har jag läst mig till. Men vi får avvakta lite till får vi se.
Sov gott


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0