20e FEBRUARI 2013

Just idag för ett år sedan förändrade lilla Ella vårt liv totalt! Glömmer aldrig de där knäppet jag hörde och sedan började vattnet rinna ner för benen, fick ropa på Ogge att han skulle hämta handdukar för han hade just gått och lagt sig. Så där stog jag på handdukar och Ogge googlade fram nr till förlossningen ;D hahhah
Men en lugn sköterska sa åt oss att packa en väska och komma innåt eftersom jag inte tyckte jag kände sååå mycke just då ;P Menp å vägen in när jag klockade värkarna så hade jag ca 2 min emellan så de ble starkare och starkare hela tiden. Vattnet gick ju lagom till första BB avsnittet 21.00 och vi blev iskrivna 22.40, men då fick Ogge ganska på lite in hehhe. Det hann ju gå ett tga efettrsom jag förskökte packa en väska med de som kunde behövas då inget va förberett innan.
 
Men väl inne på förlossningen så fick vi ett rum direk och de bara slet av mig kläderna typ och på med den snygga blåa skjortan ni vet ;P CTGn kopplades på och allt såg bra ut med Ella, så fick jag en kanyl och lite lustgas efter ett tag. När de frågade om jag ville ha nån bedövning va jag redan öppne 8 cm så jag kunde glömma det sa hon, så de drog på lustgasen lite mera. 23.50 fick jag första krystvärkarna och 00.10 va hon ute!!! Känns som allt gick så fort så man hann knappt tänka på vad de gjorde eller vad som hände runt om. Som att de hade stått tre läkare i smatten på rummet ohvarit beredda ifallella inte hade mått bra sa Ogge. Jag hade inte ens sett dom förrens de visade sig och presenterade sig.
Jag fick ha Ella 30 min hos mig innan de sa att de måste köra mig till operation för jag blödde så mcyket och de kunde inte se vart ifrån. Så Ogge fick ta Ella medans de rullade iväg mig.
Jag har ju aldrig blivit sövd förut men de va verkligen som på film när man hinner räkna till 2 och när man vaknade hörde man bara nån lååångt borta, som försökte väcka en. När jag vaknade va Ogge där och en sköterska som tog oss till ett rum på förlossningen. Klockan va typ 3 när vi kom till rummet har jag för mig. dom tyckte vi skulle sova lite och få vila, men jag låg och zappade på tvn och kunde verkligen INTE sova. Jag hade ju sovit hahah! När de väl kom och skulle ge oss frukost ville jag bara åkte ner till Ella på NEO där hon låg sa Ogge. Han hade ju följt med hela vägen ner dit och även tagit ett kort på henne där hon låg i sin värmesäng och va sååå söt.
 Det va såå sjukt skönt när de tog bort katetern och jag fick gå upp och duscha. Ville ju bara ner till Ella direkt och frukost va jag inte alls sugen på, tror inte jag åt ordentliget på hela den dagen. Ogge försökte tvinga i mig och tjatade men när jag såg maten ville jag bara spy ju ;) Fick rum på bb dagen efter iaf och slapp dela som tur va.
Vi fick vara på NEO huuur mycket vi ville hos Ella och det va INTE roligt att äta mat på bb bland alla andra mammor coh pappaor med sina bebisar. Sköterskorna hade skrivit att vi ville ha rum på NEO fort ilket vi inte visste om men efetr två nätter så bodde vi där nere. Vaknade flera gånger på nätterna med av att andra bebisar skrek så hade man inte ens sin egen prinsessa där :(
Vi va kvar i 5 dagara å NEO innan vi valde att åka hem. Vi ville inte åka hem med sonden som hon fick mat genom för den lossnade ganska lätt när tejpen blev blöt.
Men den dagen vi bestämde oss för att åka hem åt hon ett helt mål så det kändes vekligen bara att åka hem då :D
Sedan den dagen vi åkte hem har det vart heeelt underbart och varje dag är ett nytt äventyr med bästa lilla dottern <3
MAMMA OCH PAPPA ÄLSKAR DIG ELLA <3
 
Lägger ut några bilder på nya vrålåket hon fick idag i present och den verkade uppskattades med
 

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Å jag blir alltid så rörd när jag får höra förlossningsberättelser :-) kul att få läsa din.

2013-03-04 @ 16:41:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0