Uuupppsss

Nu har de blivit så här dåligt med uppdatering igen hehhe sorryyyy ;P
Ehhh sist jag blogga va i torsdags och då va Ogge sjuk och det blev inga gäster på fredagen som jag trodde. Den ena familjen åkte till Grekland igår så förstår att de inte ville bli sjuka medans den andra familjen skulle flytta o ha sig så sjukdom passa inte där heller! Ville inte att de skulle bli så dåliga som Ogge va så känns bra att de inte hade tid att bli sjuka!
 
I lördags åkte jag och Ella bus till morbror som fyllde 20!!! Oj oj oj vad tiden går, lillebror lixom e sååå stor :)
Ella busade till slut med dom, men va väldigt tyst och skeptisk i början.
 
I söndags va Ogge helt oki igen så då kunde vi hänga hela familjen ute o bara mysa. Ogges mamma o pappa va här och åt med oss också.
 
Måndag va jag i stallet hos Anton då bästa Linda kom och kollade honom! Hittade några småsaker men de va snabbt åtgärdat ;D Mockade och gjorde stallet med åt syss så hon blev stallfri den dagen. Åkte vidare till Mirum för att boka om min tid för naglarna som jag hade på tisdagen. Men tur som jag hade så kunde dom ta mig direkt. Kändes sjuuukt fel att limma dit tippar faktiskt och jag fick intala mig själv första handen att jag inte ångrade mig utan att de blir bra. Jag gillar ju inte den där känslan av ditlimmade tippar, för de gör så ont när man ska ta i vissa saker! Speciellt tummarna som känns sååå mycket, men iaf så blev de bra när de va klara efter 50 min!! Jag har ju som många vet gjort mina naglar i 11 år ca och har alltid gjort Bio sculpture gelen, vilket har passat superbra. Men sista gångerna jag gjorde naglarna satt de typ i 1 vecka så jag valde att ta en paus.
Provade även Akzents gele efter pausen, som jag med gillade men även den satt i ca 1 vecka sista gången :(
Så nu valde jag att prova proffessionails på Mirum för alla säger att de sitter som bara den :) Så nu får vi se hur de sitter och nästa gång vet jag ju att mina egna har vuxit ut så tipparna kan tas bort.
 
Idag har vi varit uppe på dagis i 2 timmar och lekt på gården. Det gick som vanligt bra och Ella tydde sig till fröknarna :)
När vi kom hem åt hon och sov ett tag. Så kom Lillan in och hade blivit ormbiten trodde vi för tassen va verkligen som en klubba!! Blév att ringa Disktriktarna för att rådfråga och de ringde upp efter några timmar och sa att de kunde kolla på henne direkt. Så jag stack iväg med henne dit och de såg väldigt bra ut sa Carina eftersom hon va så pigg och då gick hon även på benet utan att halta. Så efter 20 min åkte vi hem ca 1000 spänn fattigare men men hon blir ju bättre fort hoppas vi.
Ikväll blev de en tripp till sörping för att äta och bara ha de bra, inte så ofta vi unnar oss de direkt.
Nu sover Ella och vi ska nog göra de samma, så tack för mig och mitt spännande liv hhahah :P
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0